گرامی‌داشت سردار سلیمانی بزرگداشت تمام شهداست
کد خبر: 4024650
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

گرامی‌داشت سردار سلیمانی بزرگداشت تمام شهداست

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به هراس استکبار جهانی از سردار سلیمانی، گفت: گرامی‌داشت سردار سلیمانی بزرگداشت تمام شهداست.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، هشتم دی در مراسم بزرگداشت ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در جمع مردم شهرستان درود، اظهار کرد: حماسه ۹ دی امسال با ایام فاطمیه، دومین سالگرد سردار سلیمانی و یکمین سالگرد آیت‌الله مصباح‌یزدی مقارن است و آنچه این مناسبت‌ها را به هم پیوند می‌دهد بصیرت و پیروی از آموزه‌‌های فاطمی است.

وی با اشاره به اینکه باید با درس‌آموزی از آموزه‌های فاطمی، ولایت‌مداری، اطاعت و پیروی از ولایت سرلوحه کار قرار گیرد، ادامه داد: در ۹ دی سال ۸۸ و در غبار فتنه پیروی از نائب امام زمان(عج) سبب شد تا حق از باطل تشخیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که فاطمه پاره تن من است، افزود: شاید مقصود این باشد که فاطمه(س) نمونه و الگویی از پیامبر(س) است و همان خصوصیات پیامبر اسلام(س) به‌جز خصوصیات نبوت را دارد به معنای دیگر فاطمه(س) عصاره‌ای از صفات نبی مکرم اسلام است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه فاطمه(س) صدیقه بزرگ خداوند است، افزود: آنچه از روایات آمده است بیان‌کننده این نکته است که هرچه انبیا از آدم تا خاتم آمده است درس فاطمه‌شناسی گرفته‌اند و در کلاس درس فاطمه‌شناسی حصور پیدا کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در بیانی از امام محمدباقر(ع) آمده است که هیچ نبی و رسولی به کمال نرسید مگر آنکه به محبت و فضائل فاطمه اقرار کرده باشد، اظهار کرد: در روز محشر که همه از هم می‌گریزند با ورود حضرت زهرا(س) به محشر و به دستور خداوند همه جا ساکت می‌شود و سکوت همه محشر را فرا می‌گیرد و خداوند متعال می‌فرماید به احترام فاطمه(س) چشم‌ها را پایین بیاورید تا محبوبم فاطمه(س) اجازه بدهد.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال می‌فرماید: فاطمه(س) حاجتت را بگو و فاطمه(س) عرض می کند خدایا حسن(ع) و حسین(ع) را به من نشان بده و امام حسن(ع) با تن مسموم و حسین(ع) با تن بی‌سر در صحنه محشر حاضر می‌شود و فاطمه(س) عرض می‌کند خدایا فرزندان من چه گناهی کرده‌اند و خداوند متعال به لهیب جهنم دستور می‌دهد که نسل قاتلین کربلا را بگیرید. پس از آن فاطمه جویای حال شیعیان می‌شود و خداوند متعال می‌فرماید فاطمه بپا خیز و با شیعیان وارد بر عرصه بهشت بشوید.

شاهرخی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی به همراه یاران باوفایش عرصه را بر زورگویان تنگ کرد، گفت: سید مقاومت لبنان می‌گوید آمریکا برای سردار سلیمانی پیام فرستاد که اجازه بدهد تا سربازان آمریکا از داخل شهرهای عراق به پادگان نظامی برویم و این نشان از اقتدار این سردار بزرگ اسلام است.

شاهرخی با اشاره به اینکه گرامی‌داشت سردار سلیمانی گرامیداشت یاد همه شهداست، گفت: سردار سلیمانی پرورش‌یافته هشت سال دفاع مقدسی بود که شهدای ما در آن برای میهن اسلامی جان خود را هدیه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دورود دارای برجستگان علمی، مواهب طبیعی، آب فراوان، آبشارهای متعدد، معادن، صنایع متنوع و دارای پیشینه روشن است، افزود: با اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور این شهرستان به منزلت و جایگاه اصلی خود دست پیدا کند و همه باید در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان لرستان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ فتنه‌ای برپا شد که تشخیص حق از باطل را برای برخی مشکل ساخت، ادامه داد: آمریکا از دهه‌های اخیر شیوه‌های پیچیده‌ای برای اجرای توطئه‌های خود در پیش گرفت و یکی از این توطئه‌ها که در چند کشور انجام شد این بود که جریان همسو با خود را به بهانه تقلب در انتخابات به خیابان‌ها کشانید و آنان را در برابر دولت مستقر قرار می‌داد.

شاهرخی با یادآوری اینکه برخی کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ قبل از شمارش آرا خود را پیروز میدان می‌دانستند و اقدامات ناهنجاری را طی چند ماه انجام می‌دادند، ادامه داد: سرانجام مردم در ۹ دی به دشمنان نشان دادند که ارزش‌های دینی را می‌شناسند و به آن علاقمند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر اینکه ‌فتنه‌گری در هر دوره‌ای خودش را به شکل جدیدی نشان می‌دهد و باید آگاه بود و حق را از باطل تشخیص داد، اضافه کرد: امروز مقاومت اسلامی در جهان شکل گرفته است و ما در قله اقتدار و عزت ایستاده‌ایم و می‌بینیم ایران چگونه مفسدان اقتصادی یا چهره‌های مخرب که دستشان به خون مردم آغشته است را به کشور بر‌می‌گردانند و به سزای اعمالشان می‌رساند.

وی عملیات دریاداران سپاه در برگرداندن نفت‌کش سرقت شده از سوی آمریکا را نشان اقتدار نیروهای مسلح دانست و با اشاره به اینکه داشته‌های ما بیش از نداشته‌ها و گاستی‌های ماست، اضافه کرد: ظرفیت‌های گوناگون از نیروی انسانی و منابع طبیعی افق را برای ما روشن می‌کند و همان‌طور که ما از نطر نظامی در قله اقتدار ایستاده‌ایم با همکاری و خرد جمعی می‌توانیم پیشرفت اقتصادی را رقم بزنیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه رزمندگان لرستان عملیات ناکام کربلای ۴ را به عملیات پیروزمندانه کربلای ۵ و عملیات والفجر مقدماتی را به الفجر ۸ تبدبل کرده و فاو را تصرف کردند، اظهار کرد: می‌‌توانیم با همدلی، وحدت و مطالبه‌گری مبتنی بر اخلاق آینده‌ای را رقم بزنیم که در آن تبعیض، جذب بدون ضابطه، حقوق نجومی و فاصله طبقاتی نباشد.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه با مدیریت جهادی، کار مضاعف و نیروهای تازه نفس می‌توان قله‌های منیع و رفیع دست پیدا کرد، گفت: لرستان ظرفیت تبعیض و آزمون و خطا ندارد باید همه به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha