دانش ‎آموز شهیدی که عشق به جبهه او را از مدرسه جدا کرد
کد خبر: 4022043
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴

دانش ‎آموز شهیدی که عشق به جبهه او را از مدرسه جدا کرد

ولی‎الله توكلی دانش‌‏ آموز شهیدی است که در دوران جنگ تحمیلی پیوسته به مراكز اعزام نیرو مراجعه می‌كرد ولی به‌علت سن كم از اعزام وی خودداری می‌شد تا این‌كه عشق به جبهه و آرزوی اعزام به مناطق عملیاتی از درس و مدرسه جدا شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، دانش‌آموز شهید ولی‌الله توكلی فرزند حسین در ۲۶ خرداد سال ۴۸ در شهرستان الیگودرز به دنیا آمد و در دامان پُرمهر خانواده‌ای مذهبی پرورش یافت. وی از همان ایام كودكی به همراه پدر به مسجد می‌رفت‌ و با مراسم  مذهبی و نام امام حسین(ع) آشنا بود و در سن هفت سالگی وارد دبستان شد و آن مقطع را با موفقیت پشت سر گذاشت.

دوران راهنمایی وی مصادف با اوج‌گیری جنگ تحمیلی بود و شهید توكلی پیوسته به مراكز اعزام نیرو مراجعه می‌كرد ولی به‌علت سن كم از اعزام وی خودداری می‌شد تا این‌كه عشق به جبهه و آرزوی اعزام به مناطق عملیاتی از درس و مدرسه جدا شد. مدتی در مغازه پدرش كار می‌كرد و در حالی‌كه همچنان تمام هوش و حواسش به جبهه بود سرانجام در تاریخ ۱۳ مردادماه سال ۶۴ با راهیان فجر اعزام شد و در جبهه دربندبخان عراق به رزم بپردازد و بالاخره در تاریخ دوم بهمن‌ماه سال ۶۴ به آرزوی دیرینه خود رسید و به خیل عاشقان و شهیدان پیوست و در گلزار شهدای الیگودرز به خاک سپرده شد.

از خصوصیات این شهید علاقه زیاد به قرآن و نماز شب و شركت در مراسم عزاداری بود وی دیگران را به شركت در این كلاس‌ها دعوت و تشویق می‌كرد و خلاصه شهید توكلی فردی بسیار آبرومند، كم‌آزار، متدین و متعهد به اسلام بود و برای پدر و مادرش احترام زیادی قائل بود و همیشه سعی می‌كرد به احكام نورانی اسلام كاملاً عمل کند.

در بخشی از وصیت‌نامه شهید ولی‌الله توكلی آمده است:

«خدایا تو می‌دانی كه من سخت عاشقم شوق دیدار وصال یاران به خون غلتیدن را دوست دارم و عشق به شهادت در دلم آرزویی شده است و دوست دارم كه به شهد شیرین نائل آمده و كامیاب شوم و اكنون كه اولین سال‌های جوانی عمر را می‌گذارندم و تند و سریع به‌سوی مرگ راه می‌سپارم و ما پس چرا چون علی‌اكبر امام حسین(ع) در راه عقیده‌ام اسلام و راه رهبرم امام خمینی(ره) به خون خود غوطه ور نشوم.

انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود بر كفر و طاغوت پرچم اصابت و انسانیت را برافراشت و شعار مبارزه با ظلم و تباهی را سرلوحه اعمال خود کرد. به وجود آوردن این جنگ جهت نابودی این انقلاب اسلامی از طرف استكبار بوده است و وجود این جنگ هم ناشی از این قدرت‌های شیطانی سلطه‌گر بوده است كه بر ما تحمیل شده است و اگر در این میدان حاضر نباشیم و در صحنه این  پیكار مقدس وارد نشویم پس چه كنم.

پدرم شوق پنهانی خاصی مرا به این جهاد كشانده است و مادرم مادر خوبم حلالم كن و اگر خداوند بخواد شهید شدم و به بهترین وجه ممكن خدمات و زحمات شما را پاسخ گفته‌ام كه هیچ پاسخی بهتر از این نیست و برادرانم و خواهران خوبم شاكر باشید و صبر پیشه كنید و امام را پیرو باشید و دعاگویی ایشان و رزمندگان در خط دفاع از اسلام و انقلاب گام بردارید و از شما هم حلالیت می‌طلبم.»

انتهای پیام
captcha