اجازه ندهیم اندیشکده‌های آمریکایی زمینه تفرقه بین مسلمانان را ایجاد کنند
کد خبر: 4021511
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

اجازه ندهیم اندیشکده‌های آمریکایی زمینه تفرقه بین مسلمانان را ایجاد کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه عموم اهل سنت محب اهل‌بیت(ع) هستند، گفت: اینکه یکی پیدا شود و با سخنان سخیف به اهل‌بیت اهانت کند ریشه در اندیشکده‌های آمریکایی دارد و نباید بگذاریم این دشمنان زمینه تفرقه بین مسلمانان را ایجاد کنند.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی، انجام واجبات دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: راه رستگاری و موفقیت در دنیا تقوا و پرهیزکاری و ترک محرمات است.

وی با اشاره به اینکه سوره یوسف در قرآن سرگذشت عبرت‌انگیزی از زندگی آن حضرت را بنیان می‌کند، اظهار کرد: در این سوره عالی‌ترین درجات عفت و تسلط بر نفس آمده است و به‌واسطه عالی‌ترین درس‌ها و داستان‌ها این سوره با عنوان احسن‌القصص نام‌گذاری شده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه حضرت یوسف انسانی قهرمانی پاک، پارسا و باتقوا بود و سرنوشت آن حصرت قبل از اسلام نیز در میان مردم مشهور بوده است، ادامه داد: کتاب تورات ۱۴ فصل در مورد حضرت یوسف ذکر کرده بود هر چند به سبب تحریف تورات، تغییراتی نادرست در این کتاب ایجاد شده است و برخی موارد آن با واقعیت سازگاری ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه در ایران اسلامی نیز شاعرانی چون فردوسی و عبدالرحمان جامی به زندگی یوسف اشاره کرده‌اند، اضافه کرد: زندگی و رهبری امام راحل شباهت به زندگی یوسف دارد به طوری‌که ابتدا رهبر انقلاب اسلامی را در حبس نگاه داشته به ترکیه و نجف تبعید کردند اما اهداف عالیه انقلاب در دل دشمن به‌وسیله اعلامیه به ملت رسید و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با اشاره به آیه ۲۲ سوره یوسف «وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَيْناهُ حُكْماً وَ عِلْماً وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ»، گفت: وقتی یوسف به جهت روحانی و معنوی آمادگی پیدا کرد، خداوند به او علم می‌دهد خداوند در سایه تقوا، صبر و شکیبایی دو بهره ممتاز و برجسته به یوسف عنایت کرد و آن دو بهره علم و حُکم است.

وی با بیان اینکه برای واژه حُکم معنای متفاوتی گفته شده است، افزود: در معنای حکم می‌توان گفت که خداوند قدرتی به این پیامبر(ص) داد تا خودش را کنترل و در مقابل هوس‌های طغیانگر خودش را حفظ کند از طرفی به حضرت یوسف دانشی عطا کرد که در آن جهل و نادانی نیست.

علم و تهذیب؛ عطیه‌های الهی به یوسف

شاهرخی علم و تهذیب نفس را دو عطیه الهی به حضرت یوسف دانست و با اشاره به اینکه این دو عطیه الهی سایه تقوا و توسل و شکیبایی به آن حضرت داده شد، گفت: برخی علم دارند اما بصیرت ندارند آنچه ارزشمند است بهره علم و حکمت با همدیگر است کمااینکه علم و حکمت دارای درجاتی است و آنچه مهم است بودن این دو با همدیگر است و مؤمنین در تلاش باشند که علم و حکمت را با هم داشته باشند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مسلمانان در طول تاریخ با موفقیت‌ها و ناکامی‌ها مواجه بوده و این پیروزی و شکست‌ها ناشی از پایبندی یا عدم پایبندی به اصول ایمانی و عقیدتی بوده است، خاطرنشان کرد: هر جا مسلمانان از درون متحول شدند پیروز شدند کمااینکه اگر انسان شبانه‌روز عبادت کند اما مرتکب گناه شود مانند کسی است که تلاش می کند و سرمایه خود را در کیسه‌ای می‌ریزد که سوراخ است.

وی به برگزاری همایش بزرگداشت علامه شهیدی اشاره کرد و گفت: علامه سیدجعفر شهیدی دارای بیش از صد اثر علمی و فرهنگی در علوم و فنون مختلف است کمااینکه مردم لرستان در داشتن شخصیت‌های علمی و دینی سرآمد هستند.

شاهرخی به سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان اشاره کرد و با اشاره به اینکه این سفر در حوزه‌های مختلف با مصوباتی همراه بود، اضافه کرد: تلاش و وحدت کارگزاران برای اجرایی کردن این مصوبات مهم است این در حالی‌است که وجود پیمانکاران خوش‌سابقه از الزامات اجرای مصوبات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه جوانان ما آرزوهای دست‌یافتنی دارند و اجرای این مصوبات می‌تواند چهره غم‌آلود پدران و مادران را مسرور و نشاط را به جوانان برگرداند، اظهار کرد: اجرایی شدن مصوبات این سفر با تمام وجود دنبال می‌شود کمااینکه رئیس‌جمهور قول دادند در بحث اشتعالزایی در لرستان ویژه ببینند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری، گفت: شنبه ۲۷ آذر شهادت زهرا(ص) بر اساس نقل ۷۵ روز است و مردم در فاطمیه رعایت شئونات ایام را داشته و دختران مسلمان این‌چنین بانوی بافضیلتی را الگوی خود قرار دهند.

وی به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه اهداف و دشمنان مشترک دارند به روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: راه و شهرسازی توجه بیشتری به زیرساخت‌های راه و راهداری لرستان داشته باشد چراکه تجهیزات راهداری جوابگوی مسیرهای نیست.

وی با اشاره به اینکه عموم اهل سنت در ایران محبت اهل‌بیت هستند و اینکه در بین کسی پیدا شود و سخنانی سخیف بیان کند به اندیشکده‌هایی آمریکایی برمی‌گردد که به‌دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: اجاره ندهیم اندیشکده‌های آمریکایی باعث تفرقه بین مسلمانان شوند. مردم لرستان به‌عنوان مردمانی شیعه و ولایتی چنین سخنانی را محکوم و برادری خود را با عموم اهل‌سنت حفط می‌کنند.

انتهای پیام
captcha