ترویج افراطی ظواهر غربی توسط رسانه‌های بیگانه
کد خبر: 4020786
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

ترویج افراطی ظواهر غربی توسط رسانه‌های بیگانه

مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به ترویج افراطی ظواهر غربی توسط رسانه‌های استکبار گفت: جریان رسانه‌ای استکبار به‌دنبال تضعیف و تخریب نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی لرستانی، مدرس سواد رسانه‌ایبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی، مدرس سواد رسانه‌ای در نشست مجازی روشنگری و بصیرت‌افزایی مرکز نسرا سازمان فضای مجازی بسیج استان لرستان که سه‌شنبه، 23 آذر با موضوع «مروری بر حمایت‌ رسانه‌ای جریان سلطنت‌طلب از استبداد و استعمار» برگزار شد، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران جریان سلطنت‌طلب به‌عنوان جریان حاکم بر جامعه وجود داشت که این جریان از لحاظ فکری ریشه در ایران باستان داشت و بر حاکمیت یک خاندان بر مقدرات کشور به‌صورت موروثی و پادشاهی تاکید داشت.

وی با بیان اینکه این حمایت به‌واسطه توجیه‌‎‌گری فساد و ظلم شاهان زمانه بود، افزود: اهداف سلطنت‌طلبان طرفداری از حاکمان زمان خودشان و توجیه فساد و ظلم برخی از انسان‌ها بر برخی دیگر و حفظ و تقویت نظام سلطنتی بود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حفظ و تقویت نظام سلطنتی مهم‌ترین رسانه استکبار بود، اضافه کرد: جریان سلطنت‌طلب از مبانی عقیدتی و ایدئولوزیکی روشنی برخوردار نیستند و اعتقادات مذهبی ندارند، کمااینکه یکی از مبانی فکری سلطنت‌طلبان سکولاریسم یا همان «جدایی دین از سیاست» است.

وی با بیان اینکه جریان سلطنت‌طلب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به فعالیت خود ادامه داد و مهمترین هدف تشکیل این جریان ترویج و تبلیغ سکولاریسم است، گفت: سلطنت‌طلبان همواره دین اسلام را مانع بزرگی سر راه خود می‌دانند چرا که تاکید دین اسلام بر ایستادگی و مقابله در برابر فساد حاکمان و ظلم شاهان است و این با اعتقاد و ایدئولوژی سلطنت‌طلبان در تضاد است.

حجت‌الاسلام لرستانی با بیان اینکه رسانه‌های استکبار به‌دنبال تقلید از ظواهر تمدن غرب به شکل افراطی است، افزود: رسانه استکبار به شکل فزاینده وارد  عرصه شده‌اند و با حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس فعالیت خود را ادامه می‎دهند.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه رسانه‌های استکبار در اتاق فکرهایی که دارند بر ضد اسلام و اعتقادات اسلامی برنامه‌ریزی می‎کنند، گفت: یکی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های رسانه‌های استکبار حمایت از تفکر استکبار جهانی است و این جریان به‌دنبال تضعیف و تخریب نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه تلاش دارند شکاف عظیمی را بین نظام اسلامی و مردم ایجاد کنند این در حالی‌است که این جریان بدون حمایت غرب قدرتی ندارد چراکه ساختار چنین قدرتی با استبداد همراه است، اظهار کرد: ریشه این جریان در ظلم، استبداد و به تارک بردن و تخریب اعتقادات حکومت‌های اسلامی است و اقدامات آنها در تقابل با نظام اسلامی است.

این کارشناس مذهبی افزود: سلطنت‌طلبان از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ تلاشی برای سرنگونی نظام اسلامی ایران به شیوه‌ها و طرق مختلف فروگذار نکرده‌اند و در این راستا با کودتاهای نظامی، خط‌‌دهی متعدد به دشمنان ملت ایران برای انجام حملات نظامی، راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی، همکاری با فتنه‌گران، تخریب مرزهای اعتقادی و رواج فساد و بی‌بندوباری و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از طریق سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان تلاش خود برای رسیدن به این هدف را به کار بسته‌اند.

این مدرس سواد رسانه‌ با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف سلطنت‌طلبان در راه‌اندازی شبکه‌ها و سایت‌ها فعالیت تخریبی بر علیه فرهنگ و اعتقادات مردم ایران است، اضافه کرد: تلاش برای تضعیف بنیان خانواده، رواج رابطه‌های خارج از خانواده و تلاش برای رخنه در تشکیلات به‌ویژه تشکیلات دانشجویی بخش از تلاش‎های سلطنت‌طلبان برای ضربه زدن به نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام لرستانی با بیان اینکه تضعیف انقلاب و به حاشیه کشاندن نظام اسلامی از دیگر تلاش‌های رسانه‌های بیگانه است و این نشانگر عمق کینه و دشمنی این جریان با مردم ایران است، اضافه کرد: آنچه تاکنون باعث استقلال، امنیت و ثبات کشور شده توکل بر خدای متعال و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر حفظ و زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی و اینکه ولایت‌فقیه عامل بازدارندگی در مقابل جبهه استکبار است، ادامه داد: دشمن با مطرح کردن شبهات جدید و قرار دادن جوانان ما بر سر دوراهی در تلاش است که جوانان ایران اسلامی را به انحراف بکشاند این در حالی‌است که رمز پیروزی جبهه انقلاب توکل بر خدا، ایمان و تقوای الهی و تبعیت عملی، رفتاری و گفتاری از ولی‌فقیه است.

وی با اشاره به تلاش جریان‌ها و گروه‌های معاند و ضد دین در بستر فضای حقیقی و مجازی برای تفرقه‌افکنی و تضعیف جایگاه ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی در رابطه با وظایف جوانان در جنگ نرم دشمن نیز، گفت: دشمنان تلاش دارند جوانان ما را از نظر اعتقادی و ایمانی ضعیف کند که می‎طلبد جوانان و نوجوانان ما بصیرت و بینش سیاسی خود را تقویت کنند تا فریب دشمن را نخورند.

انتهای پیام
captcha