نام لر با صداقت عجین است/ برکناری بانیان وضع موجود
کد خبر: 4019887
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
رئیس‌جمهور:

نام لر با صداقت عجین است/ برکناری بانیان وضع موجود

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نوسعه باید برپایه عدالت باشد چراکه خداوند متعال جهان را برپایه عدالت خلق کرده است، اظهار کرد: استاندار لرستان در انتصابات از بانیان وضع موجود نبابد استفاده کند.

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جهوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌‌جمهور  عصر امروز جمعه، ۱۹ آذر در دیدار با اقشار مختلف مردم که در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به نقش لرستان در دفاع مقدس، اظهار کرد: وجود ۶۳۰۰ شهید در لرستان گواه بر صدق و پاکی و وفاداری مردم لر، در دفاع از انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه نام لر با صداقت عجین است اگر کسی می‌خواهد با صداقت حرف بزند می‌گویند لری حرف بزن، افزود: لرستان خاستگاه سرداران رشید، علما، اندیشمندان و بزرگانی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند، شهیدی و زرین‌کوب است.

رئیسی با اشاره به اینکه خداوند متعال امکانات و نعمت‌های فراوانی به لرستان مرحمت فرموده است، ادامه داد: ۱۲ میلیارد مترمکعب آب لرستان می‌تواند برای کل کشور مؤثر باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه لرستان نیازمند بازنگاه و‌ نگاه عمیق برای چگونگی استفاده از ظرفیت‌های استان است، خاطرنشان کرد: بازنگاه به لرستان بابد به تحول فرایندی و تحول نهادی منجر شود به طوری‌که وضع موجود لرستان را دید و وضعیتی متفاوت را ایجاد کرد از طرفی زیرساخت‌های فراوانی در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات لرستان و ایجاد شرایط متفاوت نیازمند نشارکت دولت و تمام نهادها هستیم، اضافه کرد: همه دلسوزان در کنار هم هدف مشترک توسعه لرستان را دنبال و تحول متفاوت را ایجاد کند.

رئیسی با اشاره به اینکه در لرستان سخن از کمبود اب نیست بلکه سخن از مدیریت آب است تا آب به صنایع و کشاورزی لرستان برسد، افزود: مدیریت آب در اولویت است و سد معشوره به سرعت آغاز می‌شود چراکه مطالعات آن انجام و کارهای مقدماتی انجام شده است.

ریاست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه لرستان نباید در خشکسالی و در ترسالی در رنج باشد، افزود: مسئله سنگ‌های استان دیگر اولویت دولت است و باید نسبت به این دخایر ارزشمند مطالعات جدی داشت و نباید سنگ‌های لرستان خام‌فروشی شود کمااینکه پژوهشکده سنگ لرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی صنایع نیمه‌تعطیل اولویت نخست دولت در لرستان است به ظرفیت بی‌نظیر گردشگری لرستان اشاره کرد و گفت: بخشی از بودجه آزادسازی فلک‌الافلاک تأمین و ثبت جهانی آن دنبال می‌شود.

وی مسئله کشاورزی گلخانه‌ای را از دیگر اولویت‌های دولت در لرستان برشمرد و با اشاره به اینکه کشت گلخانه مصرف آب را مدیربت و توسعه را برای کشاورزی فراهم می‌کند، اظهار کرد: استاندار لرستان نباید در انتصاب‌ها از بانیان وضع موجود استفاده کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه راه‌آهن لرستان در دستور کار است، افزود: فساد و تبعیض با هاضمه جمهوری اسلامی سازگاری ندارد و توسعه باید عادلانه باشد چراکه خداوند عالم را برپایه عدالت خلق کرده است.

انتهای پیام
captcha