پيام تسليت عضو مجلس خبرگان رهبری در پی رحلت حجت‌الاسلام صادقی
کد خبر: 4018153
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

پيام تسليت عضو مجلس خبرگان رهبری در پی رحلت حجت‌الاسلام صادقی

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت ارتحال جانسوز آيت خلوص و عبوديت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی صادقی(ره) پیام تسلیت صادر کرد.

پيام تسليت به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به‌مناسبت ارتحال جانسوز آيت خلوص و عبوديت حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی صادقی(ره) پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استان پرافتخار لرستان و مردم قدرشناس و شریف آن امروز در غم از دست دادن ستاره‌ای درخشان از علم و تقوی به سوگ نشسته‌اند. آیت‌الله حاج شیخ عباسعلی صادقی عالمی عامل و فقيهى زاهد بود که زندگی پُر برکتش را باید به حق تجسم عینی فقاهت، معنویت، صداقت، صميميت، تعهد و مسئولیت و مردم ‌دانست. ایشان اجتهاد را که از عهد جوانی به داشتن آن متصف شده بود، در حوزه‌های سه‌گانه فقه، اصول و تفسیر در مسیر رشد و ارتقا و عرضه به جامعه قرار داد.

در انقلاب چه قبل و چه بعد از آن، جایگاهی تأثیرگذار، مرجعيتى، حمایتی و ارشادی داشت و همواره از امام و رهبری تبعیت و حمایت می‌کرد. مردمی بود و مردمى زيست و پناهگاه عموم بود. در سیره و منش این فقیه فقید، ابعاد مردمی بودن گسترش يافته  و در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نمود و امتداد به خود گرفته بود. درب خانه اين عالم مخلص به روی همه باز و با همه صمیمی بود و با مراجعان برخوردی برآمده از احساس یگانگی داشت.

ایشان در عداد عالمان گرانمایه‌ای قرار داشت که در دیار لرستان، راه خدا را پیمودند و کمر همت به گسترش دین‌داری بستند. از جمله ویژگی‌های این عالم ربانی، آن بود كه پیش از مهاجرت به لرستان در زمره اساتید قم به حساب می‌آمد، و قرار داشتن در زمره استقبال‌کنندگان از مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی برای مهاجرت به قم فرازی از تلاش‌های اجتماعی و به یادماندنی او است. همچنین حضورشان در نماز معروف استسقاء در یادها مانده است. بی‌گمان نقش‌آفرینی‌های علمی و عملی متعدد ایشان در لرستان نشانه‌ای از توانمندی عالمانه، متعهدانه و رویکرد به غایت خالصانه و دلسوزانه اين عالم راحل بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، این مصیبت اندوه‌بار را به بیت معزز معظم‌له، حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه کمالیه و سایر حوزه‌های استان لرستان، شاگردان و دوستداران ایشان و تمامی مردم شريف لرستان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم برجسته و آيت خلوص و عبوديت را از خداوند یکتا و متعال خواستارم.»

یادآور می‌شود، این روحانی جلیل‌القدر صبح جمعه، ۱۲ آذرماه به علت کهولت سن در ۹۶ سالگی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد درگذشت.

انتهای پیام
captcha