کرسی‌های آزاداندیشی و علمی در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد
کد خبر: 4017805
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

کرسی‌های آزاداندیشی و علمی در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه دانشگاه محل تضارب‌آرا است، بر لزوم توجه به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و علمی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان عصر سه‌شنبه، نهم آذر در دیدار با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: اگر در دانشگاه علم و دین در کنار هم قرار بگیرند و آن دانشجویی که از دانشگاه خارج می‌شود، دانشجویی باشد که متعهد، متدین و صبور، پایبند به ارزش‌های دینی باشد و به هویت ملت خودش افتخار کند و تلاش در راه رسیدن به آن آرمان ها و ارزش‌های متعالی هم علمی و دینی را برای خودش افتخار بداند و این‌طور مجموعه‌ای از دانشگاه خارج بشوند ما به آن هدف مهم نائل شدیم.

وی با بیان اینکه لرستان یک استانی است که مردم ارزش‌ها را می‌شناسند و نسبت به ارزش‌های معنوی آگاهی دارند، افزود: باید نگاه مجموعه هیئت دولت نسبت به استان لرستان متفاوت از گذشته شود چون حفظ امنیت در استان لرستان هم برای خودش مهم است و هم برای استان‌های دیگر چون هرجا ناامنی بود لرستانی‌ها در آنجا حضور پیدا کردند .

شاهرخی با بیان اینکه در استان لرستان افرادی با توصیه و با سفارش افراد وارد سازمان‌ها و ادارات می‌شوند و الان یکی از دلخوری‌های مردم همین مباحث تبعیض و توصیه‌ها است که متأسفانه بعضی از این توصیه‌ها از سوی وزرا و معاونین وزرا است، اضافه کرد: ما اعلام عمومی کردیم گفتم اگر کسی این‌طور کاری انجام بدهد نویسنده، نامه گیرنده، نامه دهنده و اجرا کننده هر کسی باشد ما آن را تحویل قوه قضاییه و رئیس‌جمهور می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ضرورت استفاده از دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در عمران و سازندگی، ادامه داد: دانشگاه محل تضارب‌آرا است طبیعتاً کرسی‌های آزاداندیشی و علمی در دانشگاه باید مورد  توجه قرار بگیرد به هر حال یک ظرفیتی در دانشگاه است که  پایه‌های پیشرفت مادی و معنوی در دانشگاه واقعاً رقم بخورد، رئیس دانشگاه  وقتی الان مسئولیتی را پذیرفت دیگه آن راه موفقیتش همان صبور بودن شکیبا بودن است و حرف مخالف را شنیدن است حرف انتقادی شنیدن و برآشفته نشدن است.

وی با بیان اینکه راه موفقیت در همین است که ما حرف‌های مخالف را بشنویم و هر جایی از آن که واقعاً در چارچوب بود بپذیریم و هر جایی هم از آن که در چارچوب نبود نیاز نیست که ما با هر مطلبی جواب بدیم و یا با هر مطلبی تقابل پیدا کنیم، افزود: در به کارگیری نیروها باید به تعهد و دانایی، نظر داشت کمااینکه عدالت‌محوری، راستی، درستی و صداقت باید سرلوحه کار همه ما باشد.

دانشگاه‌ها از نوآوری‌ها حمایت کنند  

علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این دیدار که در دفتر امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید نقش آموزش کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌ها را داشته باشند تا از میزان مشکلات استان‌ها کاسته شود؛ همچنین دانشگاه‌ها باید بتوانند میزان وابستگی خود به بودجه عمومی کشور را کاهش داده و درآمدهای اختصاصی را افزایش بدهند».

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان نیز در این دیدار اظهار کرد: همواره رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، برای تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، راهگشاست و ایشان، خود، عضو جامعه‌ دانشگاهی هستند.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز اظهار امیدواری کرد سفر کاری معاون وزیر علوم به دانشگاه لرستان، نتایج مثبتی برای رفع برخی مشکلات دانشگاه به دنبال داشته باشد.

وی گفت: رویکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همواره حمایت از نیروهای انسانی توانمند بوده است و همه بخش‌های دانشگاه می‌بایست از مدیریت جدید دانشگاه لرستان در جهت پیشرفت همه‌جانبه‌ شاخص‌های دانشگاه لرستان، حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha