مباحث کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات کم‌حاشیه آغاز شود
کد خبر: 4015024
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷

مباحث کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات کم‌حاشیه آغاز شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه نظریه‌ای که متفاوت با امر رایج است باید توسط افراد نخبه و خاص هدایت شود اما موضوعات معمولی را می‌توان در جلسه‌ای با حضور عموم افراد برگزار کرد، گفت: مباحث کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات کم‌حاشیه و جمعیت قابل‌ توجه آغاز شود تا اعتماد به نفس در این کرسی‌ها ترویج شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جلسه تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی حوزه علمیه لرستان که شنبه، 29 آبان‌ماه برگزار شد، با بیان اینکه دیدگاه‌های بزرگان و امام راحل اکنون به‌راحتی در جلسات علمی حوزه بررسی می‌شود که پویایی حوزه‌ها در سایه این نقد و نظریه‌پردازی‌هاست، گفت: پایه و اساس اختراعات و اکتشافات قبلاً توسط فردی اثبات شده است، اکنون باید به ریشه‌ها پرداخت و کارهای جدید انجام داد تا دیگران به آن مراجعه کنند.

امام‌جمعه خرم‎آباد با تأکید بر اینکه نظریه، نظریه‌پردازی و نوآوری نباید به موازات هم باشند، اظهار کرد: موضوعی که پایه و اصولی غیرقابل خدشه و دلایل محکم داشته باشد باید به‌عنوان پیش‌کرسی در نظر گرفته شود.

شاهرخی با بیان اینکه نظریه‌ای که متفاوت با امر رایج است باید توسط افراد نخبه و خاص هدایت شود اما موضوعات معمولی را می‌توان در جلسه‌ای با حضور عموم افراد برگزار کرد، افزود: افراد باید با انگیزه و هدفمند اقدامات ارزنده‌ای داشته باشند، باید مباحث کرسی‌های آزاداندیشی را با موضوعات کم‌حاشیه و جمعیت قابل‌ توجه آغاز کرد تا اعتماد به نفس در این کرسی‌ها ترویج شود.

تلاش روحانیون لرستانی در راستای حفظ پیوند مردم و نظام

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین در نشست صمیمی طلاب که شنبه، 29 آبان در خرم‎آباد برگزار شد، با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ نقش بی‌نظیر، ممتاز و برجسته‌ای در استان لرستان داشته‌اند، افزود: دولت انقلابی سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات است و روحانیت استان لرستان در این برهه حساس تلاش می‌کنند پیوند مردم و نظام را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه خواسته روحانیت استان لرستان اعتلای اسلام و سرافرازی مردم مسلمان به‌ویژه مردم انقلابی لرستان است، اضافه کرد: رابطه روحانیت در استان لرستان مانند رابطه مقام معظم رهبری با دولت است که از کارهای شایسته حمایت می‌کند و اگر کاستی هم باشد، رفع کاستی‌ها را توصیه می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه کار برای جبهه انقلاب اسلامی شروع شده است و در لرستان فرصت آزمون و خطا نداریم، به سفر رئیس جمهور در روزهای آتی به استان لرستان اشاره و تصریح کرد: در سفر حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه در فروردین‌ماه امسال به استان لرستان برنامه‌هایی تنظیم شد ولی متأسفانه کسانی که به‌عنوان مجری برنامه‌ها بودند به گونه‌ای عمل کردند که شیرینی این سفر را در کام مردم تلخ کردند در همین راستا انتظار داریم در سفر آینده چنین اتفاقی نیفتد.

دفاتر ائمه‌جمعه محلی برای کسب شهرت و پول نیست

حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین روز گذشته، 29 آبان‌ماه در نشست مجازی مسئولان دفاتر ائمه جمعه استان لرستان، به نقش بی‌نظیر برگزاری نمازهای جمعه در پیشبرد و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های مهمی را پشت سر گذاشته است و از طرفی موفقیت نظام اسلامی در سایه اتکا به ملت و آگاهی‌هایی است که مردم پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمازجمعه به‌عنوان قلب فرهنگی شهر در معرفت‌افزایی و ترویج معارف اسلامی، بصیرت سیاسی و آگاهی‌های لازم نقش مهمی داشته است، بر تکریم ارباب‌رجوع توسط مسئولان دفاتر ائمه جمعه استان تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان دفاتر ائمه جمعه باید با خوش‌خلقی سنگ صبور مراجعان باشند؛ زیرا مردم دارای مشکلات گوناگونی از جمله مشکلات معیشتی هستند پس لازم است آنها را به آرامش دعوت کنیم تا بخشی از ناراحتی‌شان التیام یابد.

شاهرخی با بیان اینکه ائمه جمعه و مسئولان دفاتر ائمه جمعه در آن شهر منصوب شده‌اند تا مشکلات مردم را مرتفع کنند نه اینکه مشکلی بر مشکلات آنها بیافزایند، به وظایف مسئولان دفاتر ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: تنظیم و تقسیم کارها، بایگانی اسناد و مدارک، تنظیم جلسات اهم و مهم‌تر، نگارش صحیح و اصولی مکاتبات، امانت‌داری و رازداری از جمله این وظایف است.

امام‌‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه مسئولان دفاتر ائمه جمعه در تنظیم برنامه‌های امام‌جمعه باید شورای فرهنگی، تنظیم امور مساجد، جلسات گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی و نخبه‌پروری را در اولویت برنامه‌ها قرار دهند، گفت: باید آنچه موجب ارتقای جایگاه امام‌جمعه و دفتر ایشان می‌شود تقویت یابد و هر آنچه سبب تضعیف این موارد می‌گردد، حذف شود.

وی با تأکید بر اینکه دفتر امام‌جمعه، محل مراجعه افراد گوناگون، احزاب، تشکل‌ها و جوانان است، تصریح کرد: دفتر امام‌جمعه محلی برای استفاده شخصی دیگران، محلی برای کسب شهرت و پول نیست؛ زیرا ولی‌فقیه، نماینده ولی‌فقیه و مجموعه آنها از این جایگاه مبرا هستند و مراجعانی هم که در دفاتر ائمه جمعه حضور پیدا می‌کنند باید از این آسیب‌ها پرهیز کنند.

انتهای پیام
captcha