ضرورت نگاه هدفمند و تخصصی به گردشگری لرستان
کد خبر: 4011107
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
معاون جهاددانشگاهی لرستان تاکید کرد:

ضرورت نگاه هدفمند و تخصصی به گردشگری لرستان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با تاکید بر لزوم نگاهی هدفمند و تخصصی به گردشگری لرستان، گفت: از ظرفیت گردشگری لرستان به طور کامل استفاده نشده است.

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان، شنبه، ۱۵ آبان در نشست تخصصی نقش تورهای گردشگری در حفاظت محیط زیست و گردشگری پایدار که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان زیرمحموعه معاونت فرهنگی این نهاد است که به‌دنبال توسعه فعالیت‌های دانشجویان بوده و یکی از اهداف آن توسعه فعالیت‌های زیست محیطی دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه فعالیت‌های دانشجویی در حوزه محیط زیست، کانون همیاران طبیعت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان ۱۲ سال قبل راه‌اندازی شد، گفت: کانون همیاران طبیعت جهاد دانشگاهی لرستان دو مرتبه رتبه اول فعالان زیست محیطی کشور را کسب کرد.

آزادبخت با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کم‌رنگ شدن فعالیت‌ها در تمام حوزه‌ها شد، افزود: از اهداف سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان در حوزه زیست محیطی، برگزاری برنامه‌های متنوع برای همگرایی و هم‌افزایی با مجموعه‌هایی که با محیط زیست در ارتباط هستند، خواهد بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان با تاکید بر لزوم نگاه هدفمند و تخصصی به گردشگری لرستان، اضافه کرد: در حوزه گردشگری لرستان دارای ظرفیت گردشگری اکوتوریسمی و تاریخی است که می‌تواند به‌عنوان مقصد گردشگری در کشور معرفی شود اما به طور کامل از آن استفاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری، توسعه اقتصادی و فرهنگی را به همراه دارد که در این راستا باید تعامل میراث فرهنگی و گردشگری با محیط زیست بیشتر شود، ادامه داد: آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تورهای گردشگری و تور لیدرها توسط جهاددانشگاهی لرستان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha