نواخته شدن زنگ «استکبارستیزی» در مدارس لرستان + فیلم
کد خبر: 4010356
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

نواخته شدن زنگ «استکبارستیزی» در مدارس لرستان + فیلم

به علت مصادف شدن روز سیزدهم آبان با روز پنج‌شنبه و تعطیلی مدارس، زنگ ملی استکبارستیزی امروز، 12 آبان در مدارس لرستان نواخته شد.

نواخته شدن زنگ استکبارستیزیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در مراسم نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس لرستان که امروز، 12 آبان به‌صورت نمادین در دبیرستان فرهنگیان خرم‎آباد برگزار شد، گفت: روز ملی مبارزه با استکبار نمادی برای نسل نوجوان و جوان است که راه و شیوه‌های ضربه‌زنی دشمن به ملت ایران را بشناسند و راه‌های نفوذ و آسیب دشمنان را ببندند.

وی افزود: امروز ارتقای علمی، فرهنگی، آموزشی و پیشرفت برای کشور یک ضرورت است تا به کشورهای توسعه‌یافته بپیوندیم. بنابراین علم‌آموزی، نوآوری و جنبش علمی و نرم‌افزاری جزو ضروریات است.

شاهرخی با تأکید بر ضرورت دشمن‌شناسی و تقویت رابطه دانش‌آموزان با معنویت و آموزه‌های دینی، ادامه داد: دانش‌آموزان ایرانی در روز مبارزه با استکبار، مقابل رژیم فاسد پهلوی قد علم کردند و این پرچم همچنان برافراشته است.

محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این مراسم، گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار در فرهنگ ایرانی از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که این روز علاوه‌ بر ثبت در تقویم رسمی کشور در مجلس شورای اسلامی به‌صورت قانون در آمده است.

وی به برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکتبار اشاره کرد و افزود: در اجرای مراسم این روز ملی ضرورت دارد مردم با نهاد‌های متولی ماهنگی لازم را داشته باشند.

ثمینی به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس و افتخار‌آفرینی آنها در دفاع از انقلاب، ولایت و وطن اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه دیگری بنام جهاد علمی و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور و استان برعهده دانش‌آموزان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha