معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی در نمایشگاه توانمندی‎های لرستان
کد خبر: 4009876
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

معرفی دستاوردهای جهاددانشگاهی در نمایشگاه توانمندی‎های لرستان

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد‌دانشگاهی لرستان از حضور فعال و ارائه دستاوردهای مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی و معرفی فعالیت‌‌های دفتر نمایندگی بانک خون بندناف این واحد در دومین نمایشگاه توانمندی‌‎های صنایع کوچک و متوسط استان خبر داد.

نمایشگاه توانمندی‎های صنایع کوچک و بزرگ لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نخستین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و محصولات تولیدی لرستان از روز شنبه، هشتم آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در خرم‌آباد بازگشایی شده و تا ۱۴ آبان‌ماه دایر است.

این نمایشگاه اولین نمایشگاه پس از شیوع ویروس کرونا و دومین نمایشگاه در پنج سال اخیر به‌عنوان نمایشگاه توانمندی‌های استان است که یکصد واحد‌ صنعتی فعال لرستان در قالب صنایع غذایی، پوشاک، مواد شیمیایی، عسل، فرش و گلیم در این نمایشگاه حضور دارند که جهاددانشگاهی واحد لرستان نیز دستاوردهای تخصصی خود در زمینه گیاهان دارویی را در این نمایشگاه ارائه داده است.

مریم بیرانوندزاده، سرپرست معاونت پژوهشی جهاد‌دانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از حضور فعال و ارائه دستاوردهای مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی این واحد در دومین نمایشگاه توانمندی‌‎های صنایع کوچک و متوسط استان خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، صنایع کوچک و متوسط مقیاس استان نظیر محصولات غذایی، دارویی، نساجی، بهداشتی و...  برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی از جمله ۱۰ رقم گیاه دارویی مانند به‌لیمو، گُل گاوزبان، گل محمدی، نعناع فلفلی، اسطوخودوس و رزماری جهت آشنایی علاقه‎مندان در معرض دید قرار گرفته و برای فروش نیز عرضه شده است، افزود: غرفه این مرکز از 8 تا 14 آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی لرستان آماده بازدید شهروندان است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی لرستان با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان نمایشگاه از غرفه این واحد، بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه‌ بر فروش گیاهان دارویی، مشاوره جهت کشت و تأمین نشاء برای مخاطبان جامعه هدف نیز ارائه می‎شود.

بیرانوندزاده گفت: همچنین در این نمایشگاه فعالیت‌‌های دفتر نمایندگی بانک خون بندناف استان لرستان توسط کارشناس مربوطه معرفی می‎شود.

انتهای پیام
captcha