ضرورت تقویت جریان علمی سالم و تأثیرگذار/ کمال جامعه در تکریم نخبگان است
کد خبر: 4009538
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
نماینده ولی‎فقیه در لرستان تأکید کرد:

ضرورت تقویت جریان علمی سالم و تأثیرگذار/ کمال جامعه در تکریم نخبگان است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان کمال جامعه را در تکریم از نخبگان دانست و گفت: جریان علمی سالم و تأثیرگذار باید به‌عنوان یک الگو تقویت شود.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، 9 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از اساتید برتر دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره شمس ۱۱ مرتبه به خورشید، ماه، آسمان و زمین سوگند می‌خورد، اظهار کرد: در تفسیر این آیه چنین برداشت می‌شود که خداوند هم خوبی‌ها و هم بدی‌ها را به انسان نشان می‌دهد و آن کس که درونش را از آلودگی‌ها پاک کرده به سعادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه جهان بشریت جهانی در حال پیشرفت علمی اختراعات و اکتشافات است، افزود: اگر این پیشرفت و اکتشافات در ید و در قدرت زورگویان عالم قرار گیرد نتیجه آن بهره‌مندی اقلیت و محرومیت اکثریت است؛ پس پیشرفت علمی باید در اختیار افراد یا حاکمیتی قرار بگیرد که به‌دنبال گسترش آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی و دینی است تا این بهره‌مندی عمومیت پیدا کند.

شاهرخی با اشاره به جایگاه علم و دانش و مقام دانشمند در اسلام، گفت: در بیانی از نبی مکرم اسلام آمده است که سه چیز است که حجاب‌ها را پاره می‌کند و به پیشگاه عظمت خدا می‌رسد و آن سه چیز صدای گردش قلم‌های دانشمندان به هنگام نوشتن، صدای قدم‌های مجاهدان در میدان جهاد و صدای چرخ نخ‌ریسی زنان پاکدامن است، کمااینکه این حدیث به بحث تولید و اقتصاد اشاره دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه ارتقای علمی به همراه امنیت و تولید به پیشرفت منجر می‌شود، ادامه داد: اگر این سه مورد با هم همراه شوند موانع پشت سر گذاشته و ملت‌ها صاحب عزت، کرامت و سربلندی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در رشد و تحولی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در علوم و فنون مختلف ایجاد شده است، نقش اساتید دانشگاهی پررنگ و انکارناپذیر است، افزود: در دانش‌های هسته‌ای، پزشکی، فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است که ترور شهدای هسته‌ای گواه بر این موضوع است.

شاهرخی با بیان اینکه مایه افتخار است که دانشمندان ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها واکسن کرونا را تولید می‌کنند، تصریح کرد: جریان علمی فرهنگی تأثیرگذار باید شکل بگیرد و به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه علم بدون معنویت و اخلاق ابزاری در دست زورگویان عالم و چپاول‌گران و بحران‌آفرین است، گفت: چراغ علم امروز در دست اساتید دانشگاه و اساتید حوزه‌های علمیه است و حفظ این چراغ پرنور و روشنایی بخش علم و اخلاق که رشد و کمال عموم جامعه را در پی دارد، امروز وظیفه اساتید و دانشمندان متعهد و شریف است.

انتهای پیام
captcha