دروس دانشگاهی با نگاه به منابع دینی بازنگری شود
کد خبر: 4006785
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان:

دروس دانشگاهی با نگاه به منابع دینی بازنگری شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان با انتقاد از تدریس منابع غربی در دانشگاه‌ها، گفت: رفرنس‌های دانشگاه‌ها با نگاه به منابع دینی بازنگری شود.

انتقاد از تدریس منابع غربی در دانشگاه‌ها / دانشگاه باید اسلامی باشدمیلاد شرفی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان در گفت‌گو با ایکنا از لرستان، در رابطه با ضرورت و اهمیت  پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب، در دانشگاه‌ها، با بیان اینکه باید موضوعات و مفاهیم پیشرفت و نقش دانشگاه در توسعه کشور به درستی ترسیم شود، افزود: با توجه به اینکه می‌خواهیم ترقی کنیم باید به دنبال اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشیم و دانشگاه اسلامی باید دانشجوی اسلامی تربیت کند.

وی با بیان اینکه ایران به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح در دنیا صاحب ایدئولوژی مبتنی بر فرهنگ اسلامی است، از تدریس منابع غربی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: عمده منابع و رفرنس‌ها غربی هستند از طرفی نیمی از دانشجویان دانشجوی علوم انسانی هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان بازنگری در منابع تدریس دانشگاه‌ها را لازمه و پیش‌شرط حرکت دانشجویان به سمت تمدن اسلامی دانست و اظهار کرد: با منابع غربی نقش‌آفرینی دانشگاهیان در بیانیه «گام دوم انقلاب» و حرکت به سمت پیشرفت شکل نمی‌گیرد‌.

وی با اشاره به اینکه هویت اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب دید حرکت به سمت تمدن اسلامی است، افزود: دانشگاه اسلامی می‌تواند ایدئولوژی اسلامی را تعریف کند کمااینکه جای برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص تبیین نقش‌آفرینی دانشگاهیان بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها خالی است و دانشگاه‌ها باید در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha