نقش‌آفرینی دانشجویان در بیانیه رهبری تابع مهارت‌آموزی است
کد خبر: 4006686
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

نقش‌آفرینی دانشجویان در بیانیه رهبری تابع مهارت‌آموزی است

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به نقش مؤثر دانشگاهیان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: نقش‌آفرینی دانشجویان در بیانیه رهبری تابع مهارت‌آموزی است.

نقش‌آفرینی دانشجویان در بیانیه رهبری تابع مهارت‌آموزی استبه گزارش ایکنا از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در نشست «نقش‌آفرینی دانشجویان در توسعه کشور» با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب که امروز، ۲۸ مهرماه به اهتمام سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که در کشورهایی که پیشرفت کرده‌اند نقش دانشگاه چشم‌گیر بوده از طرفی جاهایی که به جایگاه دانشگاه توجه نشده به پیشرفت ایده‌آل نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه مؤلفه اصلی توسعه کشور توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: در بیان اهمیت نقش دانشگاه در پیشرفت کشور می‌توان به کلام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران که  دانشگاه را محور توسعه دانسته است‌ اشاره کرد و این کلام باید آویزه گوش قرار گیرد.

عزیزی با اشاره به اینکه اگر در دانشگاه صرفاً مسائل تئوری را یاد گرفته ولی این مباحث، کارآمد نباشد عملاً هدف والایی که مدنظر رهبری است محقق نمی‌شود، افزود: زمانی می‌توانیم در دانشگاه نقش‌آفرین باشیم که زیرساخت‌های علمی را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان نقش‌آفرینی دانشگاهیان در بیانیه گام دوم انقلاب را تابع مهارت‌آموزی و کسب مهارت و فن دانست و گفت: مهارت‌آموزی باید در کنار تعهد باشد چراکه تعهد و تخصص در کنار هم نتیجه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه لرستان مرکز نوآوری ایجاد شده و ایده‌های دانشجویان تبدیل به فناوری می‌شود، اظهار کرد: مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها ایده‌آل نیست، این در حالی‌ است که برنامه جامعه علمی توسعه کشور به دانشگاه‌ها ارسال شد اما با شیوع کرونا مغفول باقی ماند.

عزیزی بر لزوم عملیاتی کردن دانسته‌های دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: در یک مقطع زمانی مدرک‌گرایی و توسعه نامتوازن در دانشگاه‌ها گسترش پیدا کرد، اما در حال حاضر شاهد مهارت‌آموزی دانشگاه‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha