تعهد، تخصص و دلسوزی برای بشریت به گفتمان تبدیل شود
کد خبر: 4006738
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان:

تعهد، تخصص و دلسوزی برای بشریت به گفتمان تبدیل شود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان بر لزوم تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: تعهد، تخصص و دلسوزی برای بشریت در دانشگاه‌ها به گفتمان تبدیل شود.

تعهد، تخصص و دلسوزی برای بشریت به گفتمان تبدیل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی کن‌کبود، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان در نشست «نقش‌آفرینی دانشجویان در توسعه کشور» با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب که امروز، ۲۸ مهرماه به اهتمام سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در برهه‌ای شکل گرفت که نرخ بی‌سوادی و سطح علم و دانش مردم پایین بود.

وی ریشه‌کنی بی‌سوادی، توسعه علم و دانشگاه‌ها را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز وضعیت علنی کشور به جایی رسیده که ایران در رتبه علمی ۱۶ جهان قرار دارد.

حاتمی کن‌کبود با تأکید بر اینکه بیسوادی در جامعه از بین رفته است بر لزوم تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در دانشگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: تعهد، تخصص و دلسوزی برای بشریت در دانشگاه‌ها به گفتمان تبدیل شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با تأکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب دانش و معنویت در رأس تمام مؤلفه‌ها قرار دارد، افزود: در جامعه اسلامی علم و معنویت در کنار هم قرار دارد و اگر دانش و پژوهش با معنویت همراه نشود سر از ناکجاآباد در می‌‌آورد تا جایی‌ که استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای به بمب اتم تبدیل می‌شود.

وی بر لزوم حفظ احترام اندیشمندان و دانشمندان تأکید کرد و با اشاره به اینکه اندیشمندان در اسلام جایگاه ویژه دارند، اظهار کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام آمده است که مداد علما از خون شهدا افضل‌تر است، چراکه مداد علما باعث می‌شود عده‌‌ای در راه خدا جهاد و ایثار کنند و به فیض شهادت نائل آیند، لذا خود را مدیون مداد علما و خون شهدا بدانیم.

انتهای پیام
captcha