رسالت پیامبر(ص) نزدیک کردن دل‌های مردم به یکدیگر است + فیلم
کد خبر: 4006558
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
محسن اسماعیلی:

رسالت پیامبر(ص) نزدیک کردن دل‌های مردم به یکدیگر است + فیلم

دکتر محسن اسماعیلی استاد دانشگاه تهران، هدف انبیاء و رسالت پیامبر(ص) را نزدیک کردن دل‌های مردم به یکدیگر دانست و به تشریح این موضوع پرداخت.

به گزارش ایکنا، بعثت رسول مکرم اسلام حضرت محمد(ص) بی‌شک مهمترین اتفاق در تاریخ اسلام است اما باید توجه داشت که در غوغای پیام‌ها و جنجال‌های دیروزین و امروزین، پیام اصلی بعثت کمرنگ نشود و پیام‌های جعلی به جای آن ننشینند.

به همین مناسبت به سراغ دکتر محسن اسماعیلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد دانشگاه تهران رفتیم تا از او بشنویم که پیام اصلی بعثت پیامبر اسلام(ص) چیست.


اگر طبق آیات متعدد و صریح قرآن کریم، هدف انبیاء و رسالت پیامبر اعظم(ص) نزدیک کردن دل‌های مردم به یکدیگر است تلاش برای جدا کردن مردم از یکدیگر و کوشش برای روشن کردن آتش اختلاف و نفاق در جامعه، مقابله با هدف انبیاء محسوب می‌شود. آنچه همه پیامبران تلاش کردند به وجود بیاورند نباید با دسیسه دشمنان دانا یا دوستان نادان در معرض خطر قرار بگیرد.

برای همین است که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: هر خطا و جفایی، هر چقدر که بزرگ و حتی نسبت به شخص من باشد قابل تحمل است اما این خطا که عده‌ای بخواهند جامعه را پراکنده و دل‌ها را از هم جدا کنند، قابل قبول نیست. فرمودند از پراکندگی دوری کنید، چون کسی‌که از جامعه مسلمانان فاصله می‌گیرد سهم شیطان‌های بیرونی و درونی است؛ همانگونه که اگر یک گوسفند از گله جدا شود و تنها بیفتد، گرگ‌ها او را خواهند درید، انسانی هم که از دوستان خود فاصله بگیرد نصیب گرگ‌های جهان خواهد شد.

حضرت امام خمینی(ره) فرمودند و مقام معظم رهبری نیز تأکید کرده‌اند که ایجاد اختلاف به هر اسم و بهانه‌ای خیانت به اسلام است.

امیرالمؤمنین(ع) که ما مفتخر به پیروی از ایشان هستیم فرمود: این را بدانید که هیچکس وجود ندارد که بر همبستگی و همدلی این امت بیشتر از من حریص باشد. ایشان این را بعد از جریان حاکمیت گفتند که در حق وی ظلم کرده بودند.

انتهای پیام
captcha