رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان لرستان در اولویت قرار گیرد
کد خبر: 4003524
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان لرستان در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان لرستان در اولویت قرار گیرد، چراکه بیش از شش هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند و این امر غیرقابل قبول است.

بیکاری ۶ هزار نفر از فرزندان شاهد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، شنبه، ۱۷ مهرماه در دیدار با یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تبریک ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: ربیع‌الاول ماهی که عید نبوت و همبستگی و اتحاد مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد پیشرفت کنگره شهدای لرستان قابل قبول نیست و ۲۲ کمیته ذیل این کنگره باید فعال‌تر شوند، افزود: کارهای ماندگار نیار به اعتبار دارد و وضعیت استان خاص است؛ از طرفی مشکلات اقتصادی، کارخانجات تعطیل شده، کرونا، از بین رفتن ۵۰ درصد محصولات کشاورزی به سبب خشکسالی ما را با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

شاهرخی به نقش بی‌بدیل رزمندگان و مردم لرستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با تأکید بر لزوم توجه و معرفی بیشتر نقش لرستان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: شهدا با خداوند معامله کردند و ما نیازمند بهره‌گیری از شفاعت آنان هستیم؛ پیام شهدا استمرار حرکت در صراط مستقیم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه مردم ارزش‌ها را می‌شناسند و در این مسیر پابرجا حرکت می‌کنند، گفت: مردم لرستان با وجود مشکلات به انقلاب پایبند هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۳ اقدام زیرمجموعه کنگره شهدای لرستان انجام می‌شود و در این راستا نیازمند کمک تمام دستگاه‌ها هستیم، اضافه کرد: رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان لرستان در اولویت قرار گیرد، چراکه بیش از شش هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بیکار هستند و این امر غیرقابل قبول است.

شاهرخی بر لزوم سرمایه‌گذاری هلدینگ کوثر بنیاد شهید در حوزه کارآفرینی لرستان تأکید کرد و با اشاره به اینکه پروژه برج‌های دوقلوی میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد توسط مؤسسه کوثر بنیاد شهید نیمه‌کاره رها شده است، افزود: این مؤسسه می‌تواند صنایع تبدیلی در لرستان ایجاد کند و فرزندان شهدا را به‌کارگیری کند که در این راستا باید طرح کارآفرینی توسط هلدینگ‌های بنیاد شهید ارائه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه عشایر لرستان مردمانی وفادار به انقلاب و مخلص هستند که بیشترین تولید را دارند، گفت: در لرستان عشایر یک هزار شهید تقدیم کردند و راضی به حداقل‌ها هستند.

وی بر لزوم تهیه فیلم مستند بانوان شهیده شهرستان دورود و دانش‌آموزان مدرسه فیاض‌بخش بروجرد تأکید کرد و گفت: پیام نظام جمهوری اسلامی ایران باید در قالب هنر منتقل شود و این هنر می‌تواند در قالب شعر، کتاب، فیلم یا دیگر رشته‌های هنری باشد.

انتهای پیام
captcha