ناعادلانه بودن سهم لرستان از تولید ناخالص داخلی
کد خبر: 4002339
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

ناعادلانه بودن سهم لرستان از تولید ناخالص داخلی

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه سهم استان از تولید ناخالص داخلی عادلانه نیست، گفت: برای ایجاد توازن منطقه‌ای و کاهش این مهم ایجاد کارگروه ویژه توسعه استان در سطح ملی و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی ضروری است.

ناعادلانه بودن سهم لرستان از تولید ناخالص داخلیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که امروز، ۱۲ مهرماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۶۳۰۰ شهید والامقام و شش شهید مدافع حرم لرستان، گفت: استان لرستان از یک امنیت پایدار و با یک اشراف اطلاعاتی برخوردار است.

وی خدمت به مردم را یک نعمت دانست و خطاب به استاندار با بیان اینکه مردم توقع کار بیشتر از شما به‌عنوان اولین استاندار بومی را دارند، اضافه کرد: شاخص دولت اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به مردم است و باید با کار جهادی و رفع موانع در رسیدن به جایگاه اصلی استان تلاش شود.

رئیس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق زیرساخت‌های استان تقویت شود، بیان کرد: استان لرستان نیازمند استانداری سرحال و فعال است نه مدیری که تنها به برگزاری جلسات اکتفا کند و باید رایزنی با مرکز برای جذب اعتبار داشته باشد.

رزم با اشاره به اینکه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در استان، نرخ بیکاری در لرستان بسیار بالاست که از دولت انقلابی، جهادی و مردمی انتظار داریم از سرمایه‌گذاران برای توسعه استان حمایت کنند، ادامه داد: در حال حاضر سهم استان سه ‌دهم درصد از مالیات کشور است و متأسفانه تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات درگیر بوروکراسی مالی هستند و اکثر این واحدها به خاطر سود بالای بانکی مقروض هستند و بانک‌ها آنها را تملک می‌کنند و حتی به سرمایه‌گذاران جدید واگذار نمی‌کنند که این ضرری است که بانک‌ها به استان وارد می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه سهم استان از تولید ناخالص داخلی عادلانه نیست و برای ایجاد توازن منطقه‌ای و کاهش این مهم ایجاد کارگروه ویژه توسعه استان در سطح ملی ضرورت دارد، بیان کرد: رفع مشکلات واحدهای اقتصادی ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هزار هکتار از اراضی لرستان مجهز به آبیاری نوین هستند و مابقی سنتی آبیاری می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳ درصد اراضی آبی در استان وجود دارد.

رزم اظهار کرد: ۱.۵ میلیون هکتار از جنگل‌های لرستان دچار زوال شدند که نیاز است معادل اعتباری که برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده بود برای خروج از زوال جنگل‌های استان تخصیص داده شود.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه هرچند چابک‌سازی ستادی در هر سه قوه لازم و ضروری است و این در حالی‌است که چابک‌سازی ناجا در استان‌ها موضوعی غیر کارشناسی است، گفت: در شرایط فعلی عدم تناسب انسانی با شرایط موجود در ناجا نمایان است.

وی کشت انواع مواد مخدر در کوهستان‌ها، دره‌ها، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی و کاشت گل در بام‌خانه‌ها از چالش‌های استان ذکر کرد و گفت: امحای این‌گونه مزارع خشخاش بسیاری از ظرفیت ناجا و دستگاه‌های اطلاعاتی استان را به خود اختصاص داده؛ به‌طوری‌ که در نورآباد ۵۸ میلیون بوته خشخاش امحا شده است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان اینکه در لرستان سیستم پایش تصویری نداریم و این سیستم تنها در خرم‌آباد و بروجرد به‌صورت ناقص وجود دارد، افزود: به وفور سلاح در لرستان وجود دارد و سالانه ۴۰۰ قبضه سلاح در استان کشف می‌شود که باید از طریق شورای امنیت موضوع خلع‌سلاح ابلاغ شود.

انتهای پیام
captcha