ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی لرستان در فرهنگ است
کد خبر: 4002233
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی لرستان در فرهنگ است

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان راه توسعه لرستان را توجه به گردشگری دانست و گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی لرستان در فرهنگ است.

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی لرستان در فرهنگ استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان امروز، ۱۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان، اظهار کرد: استاندار لرستان شخصیتی است که عمری در مسئولیت‌‌های تحقیقاتی و علمی گذرانده و اهل مشورت و بهره‌گیری از خرد جمعی است.

وی با اشاره به اینکه استاندار جدید لرستان مورد علاقه مسئولان کشوری است و می‌تواند به کمک توسعه استان بیاید، گفت: محرومیت تراکم یافته استان لرستان مسئولیت استاندار لرستان را بیشتر می‌کند.

مبلغی با اشاره به اینکه ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار، ایجاد کسب‌وکار و بیرون آوردن استان از تنگنای اقتصادی مسئله مهمی است که باید توسط استاندار لرستان به‌طور جدی پیگیری شود، بیان کرد: بخشی مسائل استان لرستان سطحی از مطالبات کوتاه‌مدت را تشکیل می‌دهد و برخی مسائل مطالبات میان‌مدت هستند کمااینکه مشکلات لرستان در زمینه‌های مختلفی از جمله کارخانجات تعطیل شده، بیکاری شدید و فقر مفرط لرستان است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توجه به صنعت کشاورزی و دامپروری می‌تواند راه‌حل مشکلات استان باشد، اضافه کرد: ما بهترین آب، خاک و مناظر را داریم که اگر از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه نشود ما همچنان در فقر و فلاکت به سر خواهیم برد.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان مشکلات فرهنگی در استان را از عوامل زمینه‌ساز ناامنی دانست و با اشاره به اینکه مشکلات زیرساخت‌های استان از دیگر چالش‌های استان لرستان است، افزود: عدم توجه مرکز به لرستان سزاوار نیست و امیدواریم در این دولت وضعیت استان تغییر کند و شرایط مناسب‌تری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی زیرساخت نداریم و مراکز تولیدی در بدترین وضع هستند چگونه می‌خواهیم توقع پیشرفت داشته باشیم، ادامه داد: وقتی سد معشوره را احداث نمی‌کنیم و وزارت نیرو با بی‌توجهی تمام این سد را شروع نکرده باید مصیبت عظمای سیل در لرستان ایجاد شود.

مبلغی زمینه ایجاد اشتغال لرستان را توجه به گردشگری دانست و با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات لرستان در فرهنگ است، اضافه کرد: نمایندگان استان لرستان در کنار وظایف نظارتی، همراه استاندار لرستان هستند.

انتهای پیام
captcha