به گزارش ایکنا از لرستان، جلسه قرارگاه ملی جهاد تبیین لرستان، امروز ۱۰ آبانماه، با حضور حجتالاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه خرمآباد، سردار نعمتالله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان و جمعی از اعضای این قرارگاه برگزار شد.
در این جلسه حجتالاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولیفقیه در لرستان، با تبریک و خوشآمدگویی به مدیران و اعضای حاضر، از تلاشها و پیگیریهای دبیر قرارگاه و فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) قدردانی کرد و گفت: قرآن کریم خود سرچشمه جهاد تبیین است و پیامبر اعظم(ص) در 13 سال دوران مکه و 10 سال حکومت مدینه، همواره در مسیر روشنگری و تبیین حقایق دین الهی مجاهدت کرد.
وی افزود: اهداف انقلاب اسلامی در راستای اهداف بعثت نبوی(ص) و حامل پیام جدیدی برای بشریت است؛ پیامی که در طول بیش از دو قرن دشمنان کوشیدهاند با اسلامزدایی، دینزدایی و اخلاقزدایی آن را خاموش کنند، اما این پیام زنده و پویا باقی مانده است.
شاهرخی تأکید کرد: در این دو قرن، دشمنان با بهرهگیری از همه ابزارهای رسانهای، هنری، سینما و فناوریهای نو برای مقابله با دین و معنویت تلاش کردهاند، اما انقلاب اسلامی توانست با تکیه بر ایمان مردم، بر امپراطوری رسانهای دشمنان غلبه کند؛ همانگونه که در دفاع مقدس و حتی در جنگ رسانهای ۱۲ روزه اخیر نیز پیروز شد.
امام جمعه خرمآباد با بیان اینکه امروز نیازمند بازنگری و بهروزرسانی روشهای جهاد تبیین هستیم، گفت: هر سازمانی باید ضمن مستندسازی فعالیتهای خود، زمینه اطلاعرسانی دقیق را برای کارکنان، خانوادهها و عموم مردم فراهم کند تا دستاوردهای نظام اسلامی بهدرستی تبیین شود.
وی افزود: برخی از کارکنان یا خانوادههای آنان از اقدامات سازمان خود مطلع نیستند؛ چه برسد به مردم.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: با همافزایی دستگاهها، مشارکت مدیران، استفاده از ظرفیت رسانه و دانشگاه و عمل بر مبنای عدالت و صداقت، میتوان پیام انقلاب اسلامی را در برابر هجمه فرهنگی دشمنان در همه زمان ها زنده و پویا نگه داشت.
پیشنهادات زیر در قرارگاه ملی جهاد تبیین لرستان مصوب شد:
۱- تقویم جهاد تبیین استانی طراحی شود تا با هماهنگی ادارات و دستگاههای فرهنگی، برنامههای منظم روشنگری در سطح مدارس، دانشگاهها و مراکز عمومی اجرا شود.
۲- مدیران دستگاهها میتوانند با همکاری سپاه، حوزههای علمیه و آموزش و پرورش، حضور میدانی در مدارس و دانشگاهها داشته باشند و خدمات و اقدامات دستگاه خود را برای نسل جوان تشریح کنند.
۳- با توجه به ظرفیت صدا و سیما و رسانههای شهری امروز در بسیاری از تلویزیونهای شهری، تبلیغات غیرضروری و مصرفگرایانه رواج دارد؛ درحالیکه میتوان از این فضا برای نمایش اقدامات عمرانی و خدماتی دستگاهها در شهرهای مختلف استفاده کرد.
۴- نشاندادن پروژههای در حال اجرا مانند ساخت بیمارستانها، پلها، زیرگذرها، سدها و سایر طرحهای عمرانی در رسانههای شهری و فضای مجازی، خود مصداق جهاد تبیین است و باید با هماهنگی استانداری و شهرداریها پیگیری شود.
۵- در کنار جلسات و یادوارههای فرهنگی و مذهبی، اقدامات جهادی و پیشرفتهای علمی و صنعتی استان نیز بازتاب داده شود تا مردم از تلاشهای نظام اسلامی آگاه شوند.
۶- نظر به تحقق جهاد تبیین درونسازمانی در ادارات باید شایستهسالاری، نفی تبعیض و اخلاق اداری اسلامی رعایت شود. اگر کارمندی به هر دلیل از انجام کار خود بازماند، مدیر باید با روی خوش و گفتار نیکو با او برخورد کند تا مردم از نظام اسلامی دلگرم شوند، نه دلزده. جهاد تبیین فقط گفتار نیست؛ عمل به عدالت، صداقت در مدیریت و برخورد کریمانه با مردم نیز از مصادیق روشن جهاد تبیین است.
۷- از آنجا که نمایشگاههای سیار دستاوردهای علمی و صنعتی در امیدآفرینی نقش مهمی دارد، باید از ظرفیت وزارتخانهها و نهادهای ملی مانند سازمان انرژی اتمی استفاده کرد تا با برپایی نمایشگاههای میدانی در استانها، پیشرفتهای کشور برای نسل جوان بهصورت عینی به نمایش درآید.
۸- تهیه فیلم و مستند از طرحهای عمرانی و علمی و پخش آن در مدارس، دانشگاهها و رسانهها که نوعی جهاد تبیین مؤثر است، صورت پذیرد.
۹- مقرر شد جهاد تبیین باید بهروز، خلاق و مبتکرانه باشد.
انتهای پیام