پروفایل‌ دروغ‌گو + فیلم
کد خبر: 4001257
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

پروفایل‌ دروغ‌گو + فیلم

گاهی افراد ویژگی‌های خود مانند سن، جنسیت، رنگ پوست، قد و وزن را غیرواقعی در پروفایل فضای مجازی خود وارد می‌کنند. این دروغ‌ها از نوجوانی یعنی همان سال‌های شکل‌گیری هویت دیجیتالی آغاز می‌شوند.

وقتی پروفایل‌ها دروغ می‌گویند + فیلم

به گزارش ایکنا، همه ما زیبایی را دوست داریم و سعی می‌کنیم در اجتماع با ظاهری مرتب و زیبا حاضر شویم اما این قضیه در فضای مجازی به کمک ابزارهای مختلف، اغراق‌آمیز شده است.

عکس درصد زیادی از افراد یا فتوشاپ شده‌ یا مربوط به زمانی است که جوان‌تر و زیباتر بوده‌اند. گاهی افراد ویژگی‌های خود مانند سن، جنسیت، رنگ پوست، قد و وزن را غیرواقعی در پروفایل خود وارد می‌کنند. این دروغ‌ها از نوجوانی یعنی همان سال‌های شکل‌گیری هویت دیجیتالی شروع می‌شوند.

بر اساس گزارشی که در سال 2013 از سوی موسسه انگلیسی Advertising Standards Authority منتشر شد 83 درصد از نوجوانان 11تا 15 ساله، سن خود را در شبکه‌های اجتماعی اشتباه وارد کرده‌اند.

دروغ گفتن درباره سن باعث دریافت مجوز ورود به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود و اجازه استفاده از برخی سرویس‌ها، مشاهده برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حتی دسترسی به فیلم‌ها را فراهم می‌کند.

گاهی هم برای عقب نماندن از دیگران در میدان رقابت زیبایی و به دست آوردن اعتماد به نفس مجازی و کسب توجه و تأیید دیگران، افراد ویژگی‌ها و صفات خود را به‌صورت غیرواقعی ابراز می‌کنند. آگاه باشید آنجا که افراد دیده نمی‌شوند، دروغ گفتن آسان‌تر می‌شود.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

 

انتهای پیام
captcha