۳ چهره ماندگار فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 3998009
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

۳ چهره ماندگار فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدند

آئین تجلیل از ۳ چهره ماندگار فرهنگ و هنر لرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و معاونان فرهنگی و هنری اداره‌کل و به نیابت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری خرم‌آباد برگزار شد.

جمعه ارسال شود/ سه چهره ماندگار فرهنگ و هنر لرستان تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، آئین تجلیل از محمدصادق سیف، پدر خوشنویسی لرستان، حسین مهرداد، محقق، نویسنده و پژوهشگر و محمد سیف‌زاده، کارگردان، مستندساز و پژوهشگر لرستانی، عصر پنج‌شنبه ۲۵ شهریور با حضور فتایی، مدیرکل، نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و فرید رحمتی، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پاتوق فرهنگ و هنر برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه پیشکسوتان فرهنگی و هنری لرستان در کشور شناخته شده و مطرح هستند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار فرهنگ و هنر در استان‌های کشور، بر ادامه نقش آفرینی آنان در عرصه‌های فرهنگی و هنری تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین لازمه‌های تعالی فرهنگی و هنری، چه در جنبه شخصی و چه اجتماعی آن، تکریم پیشکسوتانی است که سال‌های عمر خویش را صرف تحقیق، پژوهش و خلق آثار مختلفی کرده‌اند که می‌تواند راهگشای هنرمندان جوان و نوجوان باشد به نقش پررنگ استاد سیف در رشد و توسعه هنر خوشنویسی در لرستان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ضمن مکاتبه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی کتابی نفیس از مجموعه آثار این استاد خوشنویسی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

فتایی گفت: تلاش می‌کنیم تمامی هنرمندان استان از این امکان بهره‌مند شوند این در حالی است لرستان در زمینه اعطای تسهیلات بیمه و مستمری به هنرمندان پیشکسوت از استان‌های برتر کشور است.

انتهای پیام
captcha