انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان با جهاددانشگاهی
کد خبر: 3997175
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان با جهاددانشگاهی

در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و تبادلات اطلاعات، تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی با جهاددانشگاهی استان لرستان منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان با جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، امین سلاحورزیان، سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان، ۲۲ شهریور در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی با جهاددانشگاهی استان لرستان در راستای در راستای تعاملات علمی، پژوهشی و تبادلات اطلاعات منعقد شد، با اشاره به ظرفیت‎های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال پژوهش‎های کاربردی هستیم و بر همین اساس فعالیت‌های آموزشی ما به‌صورت اشتغال‌محور بوده و عمدتا در دو بخش بلندمدت و کوتاه‌مدت انجام می‎شوند، پرداختن به موضوعات اجتماعی و بررسی مباحث فرهنگی را از جمله مأموریت‎های این نهاد در استان برشمرد و گفت: در مرکز افکارسنجی ایسپای معاونت فرهنگی تیمی متشکل از پژوهشگران و پرسشگرانی آموزش‌دیده فعالیت دارند؛ خبرگزاری‎های ایسنا و ایکنا نیز به‌صورت ویژه به بررسی موضوعات اجتماعی و فرهنگی می‎پردازند و طی سال برنامه‌های فاخر فرهنگی متعددی در سطح جامعه انجام می‎دهند.

سلاحورزیان با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند برای کاهش سطح آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه یاری‎گر کلیت نظام باشد، اضافه کرد: در همین راستا تمام عزم و توان خود را به‌کار گرفته و سعی کرده‎ایم، نقش‎مان را در رفع مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به‌خوبی ایفا کنیم.

وی اظهار کرد: قطعا با حضور دانش‌‌پژوهان جهاددانشگاهی می‌توان اقدامات اساسی در بخش آسیب‌های اجتماعی انجام داد، بنابراین آمادگی داریم در این زمینه همکاری لازم را با نیروی انتظامی استان داشته باشیم.

سرپرست جهاددانشگاهی لرستان به فعالیت‎های پژوهشی این واحد نیز اشاره کرد و گفت: اجرای پژوهش‌های کاربردی با توجه به نیازهای استان مدنظر همکاران این حوزه بوده و برای ما جنبه تجاری‎سازی نتایج یافته‌های علمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سلاحورزیان با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور در زمینه طرح‎های اشتغال‎‌زا فعال است، افزود: الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از جمله فعالیت‌های مهمی بوده که توسط جهاددانشگاهی پیگیری شده و زمینه اشتغال و کارآفرینی در تمامی شهر‌های استان را فراهم آورده است.

کارگشایی جهاددانشگاهی نشان‌دهنده فعال بودن و پویایی مجموعه است

در ادامه محمد سپهوند، رئیس تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان نیز با بیان اینکه کارگشایی مشکلات توسط جهاددانشگاهی نشان‌دهنده فعال بودن و پویایی مجموعه است، اظهار کرد: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی فعالیتی مشابه جهاددانشگاهی دارد و بیشتر مأموریت‎ها و وظایف محوله خود را بر اساس نیازسنجی نیروی انتظامی انجام می‎دهیم.

وی بیان کرد: در همین راستا معضل‎ها و آسیب‎های اجتماعی موجود در جامعه شناسایی و با ارائه طرح تحقیقاتی، راهکارهای مناسب را به یگان‎های عملیاتی و اجرایی پیشنهاد می‎کنیم؛ به‌عنوان مثال در بحث قاچاق گیاهان دارویی که معضلی در تمامی استان‎هاست می‎توانیم با بیان راهکار مؤثر یاری‎گر همکاران اجرایی باشیم.

سپهوند با تأکید بر اینکه در انجام فعالیت‎ها به‌دنبال کار کیفی، نتیجه بخش و کاربردی هستیم، ادامه داد: جهاددانشگاهی می‎تواند در تحقق این مهم به ما کمک کرده و مؤثر عمل کند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی لرستان به فعالیت‎های آموزشی که توسط جهاددانشگاهی پرداخته می‎شود نیز اشاره کرد و افزود: می‎‌توانیم در برگزاری کارگاه‎ها و کلاس‎های آموزشی از ظرفیت نیروهای آموزشی و پژوهشگران جهاددانشگاهی استفاده کنیم.

وی مرکز درمان ناباروری را از دیگر ظرفیت‎های مهم این نهاد انقلابی بیان کرد و گفت: پرسنل و کارکنان نیروی انتظامی را برای درمان به این مرکز معرفی می‎کنیم، همچنین در طرح سرباز مهارت از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha