همکاری ۲۵۰ «یاور نماز» در برنامه‌های ستاد اقامه نماز لرستان
کد خبر: 3995776
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

همکاری ۲۵۰ «یاور نماز» در برنامه‌های ستاد اقامه نماز لرستان

مسئول ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به همکاری ۲۵۰ نفر «یاوران نماز» با ستاد اقامه نماز استان، گفت: از سوی ستاد اقامه نماز به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده در صورتی‎که امکان برگزاری نمازجماعت در محیط باز برایشان فراهم است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نسبت به اقامه نماز جماعت اهتمام داشته باشند.

/////نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا شودحجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مسئول ستاد اقامه نماز استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری اجلاس استانی «نماز» از اواخر مهرماه و یا اوایل آبان‌ماه امسال خبر داد و گفت: در این اجلاس نماز از دستگاه‌های برتر استان در حوزه اقامه نماز تقدیر خواهد شد.

وی برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های با موضوع نماز ویژه دانش‎آموزان را از برنامه‌های در دست اقدام ستاد اقامه نماز برشمرد و افزود: در صورتی‎که مدارس بازگشایی شوند و دانش‎آموزان در مدارس حضور داشته باشند، ستاد اقامه نماز نیز برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های نماز را از سر می‎گیرد.

چراغی با بیان اینکه ۵۰ کلیپ با موضوع نماز با همکاری ستاد اقامه نماز و صدا و سیمای لرستان تهیه شده است، ادامه داد: این کلیپ‌ها که مدت زمان هر کلیپ بین یک تا سه دقیقه است از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پخش می‏‌شوند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان لرستان از همکاری بیش از ۲۵۰ نفر به‌عنوان یاوران نماز با ستاد اقامه نماز استان لرستان خبر داد و اضافه کرد: یاوران نماز افرادی هستند که از نظر فردی دغدغه نماز دارند و نسبت به نماز اول وقت و برپایی نمازجماعت اهتمام جدی دارند و از لحاظ اجتماعی نیز تلاش دارند موانعی که سدراه اقامه نماز است را شناسایی و به ستاد اقامه نماز انعکاس دهند تا در زمینه رفع این مشکلات و کم‌وکاستی‎ها در بحث اقامه نماز اقدام شود.

وی با بیان اینکه یاوران نماز از اقشار مختلف مردم ازجمله اساتید دانشگاه‌ها، فرهنگیان، دانش‎آموزان، خبرنگاران، رانندگان وسایل نقلیه، کارکنان ادارات و... هستند، افزود: یاوران نماز در زمینه اجرای برنامه‌ها و نشست‌ها و کارگاه‌های نماز نیز با ستاد اقامه نماز همکاری دارند.

چراغی با اشاره به شیوع کروناویروس و کم‌رنگ شدن اقامه نمازجماعت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، گفت: از سوی ستاد اقامه نماز به ادارت و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده که در صورتی‎که امکان برگزاری نمازجماعت در محیط باز برایشان فراهم است و یا نمازخانه‌های مناسب دارند، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ملزم بودن کارکنان به داشتن مهر و سجاده شخصی، اقامه نماز جماعت مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کروناویروس نباید منجر به تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و معارف دینی شود، گفت: ستاد اقامه نماز استان تلاش خود را داشته است که در ایام شیوع کرونا اجازه ندهد فعالیت‌های فرهنگی و معارف دینی مرتبط با نماز تعطیل شود و در این راستا در بستر فضای مجازی برنامه‌ها و مسابقاتی را با موضوع نماز برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha