کم‌کاری متولیان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
کد خبر: 3995221
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان بیان کرد:

کم‌کاری متولیان در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با اشاره به کم‌کاری متولیان فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، گفت: اگر دستگاه‌های مربوطه به وظیفه خودشان عمل می‌کردند شاهد ظواهری که با فرهنگ دینی، اسلامی و شرعی ما سازگار نیست، نبودیم.

ضرورت بررسی علل اجرایی نشدن قوانین در حوزه حجاب و عفافبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، 14 شهریورماه در جلسه آسیب‌شناسی و ارائه راهکار در حوزه سبک زندگی که با محوریت مدلینگ برگزار شد با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کنونی کشور عدم توجه به فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه رویدادهایی که در مسائل اقتصادی با آن‌ها روبرو هستیم و مشکلاتی که در مباحث معیشتی برای مردم وجود دارد نباید ما را از مسائل فرهنگی و دینی غافل کند، به کم‌کاری متولیان فرهنگی در ترویج حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: در سطح شهر خرم‌آباد در ظاهر شاهد رویدادهایی هستیم که اگر کلیه دستگاه‌های مربوطه به‌وظیفه خودشان عمل می‌کردند شاهد ظواهری که با فرهنگ دینی، اسلامی و شرعی ما سازگار نیست، نبودیم.

شاهرخی با یادآوری اینکه اگر کلیه دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی به وظیفه خودشان به‌خوبی عمل می‌کردند و در بحث نظارت و صدور مجوزها بیشتر دقت می‌شد شاهد برخی اتفاقات در برخی اماکن نبودیم، گفت: در کشور جهت نظارت‌ها و رعایت عفاف و حجاب قانون کم نداریم بلکه در اطلاع‌رسانی، معرفت‌افزایی و اجرا باید دقت کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان اینکه وضع قوانین در حوزه حجاب و عفاف باید ضمانت اجرایی داشته باشد و بهبود وضعیت فرهنگی کمک کند، اظهار کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها در ارائه الگوی فرهنگ ایرانی و اسلامی نقش کم‌نظیری دارند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی در کنار یکدیگر باشند و دست در دست هم بدهند در طولانی مدت شاهد وضعیت بهتری در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف و رعایت ظواهر اسلامی در جامعه خواهیم بود.

شاهرخی با بیان اینکه تمام افراد جامعه در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نقش دارند، بیان کرد: مسائل فرهنگی باید در اولویت‌های نخست قرار گیرد و نباید به آن به‌عنوان یک برنامه جانبی نگاه کرد.

انتهای پیام
captcha