دعا مانع طولانی شدن بلا می‌شود
کد خبر: 3994793
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد:

دعا مانع طولانی شدن بلا می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در حوادث و بلاها گفت: کوتاهی کردن در دعا موجب طولانی شدن بلا می‌شود.

نماز جمعه

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوا و تبعیت از آموزه‌های الهی، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۵۶ سوره اعراف می‌فرماید رحمت من همه چیز را در بر گرفته و مصادیق آن نعمت های دنیوی است و شامل همگان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نوع رحمت خداوند، رحمت عام است و هر کس از این نعمت استفاده کند و خود را در دایره شمول رحمت الهی قرار دهد، رحمت ویژه الهی هم شامل حال او می‌شود، افزود: راه رسیدن به رحمت مخصوص الهی، رعایت تقوا است.

شاهرخی با یادآوری اینکه راه رسیدن به رحمت مخصوص خداوند، پرداخت زکات، ایمان به آیات قرآن است، ادامه داد: رحمت مخصوص خداوند به معنای مهربانی، عفو، گذشت، بخشش است این در حالی است که کلمه رحمت، ۲۷۶ مرتبه در قرآن تکرار شده است و نشان از اهمیت آن است کمااینکه رحمت، در دعاها و روایات فراوان آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در هر عصر و زمانی کسانی هستند که سفیران الهی هستند و به عنوان مبلغ حضور پیدا می کنند تا ما را در دایره رحمت الهی قرار دهند، افزود: پس باید از این زمان ‌ها استفاده کنیم تا از دایره مشمول الهی خارج نشویم.

امام جمعه خرم‌آباد با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، ادامه داد: در احوالات آن حضرت آمده است که از ابتدای شب تا سحر مشغول دعاهای دلسوزانه و مناجات با خداوند متعال بود و می‌فرمود جز عمل صالح چیزی به فریاد انسان نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ایام‌ محرم و صفر دوران مصائب و رنج های اهل‌بیت است، تصریح کرد: اهل‌بیت رنج و مصائب را تحمل کردند تا مسیر توحید و معاد را حفظ کند، آنان به اسارت رفتند تا شعائر دینی زنده بماند کمااینکه امام سجاد(ع) در احیا و حفظ شعائر اسلامی مجاهدت‌های زایدالوصفی انجام داد.

شاهرخی با یادآوری اینکه دعای هفتم صحیفه سجادیه که در حوادث غم انگیز و پیشامدهای دردناک خوانده می‌شود، خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) می‌فرماید همه ائمه در گرفتاری‌ها، در فقر، در تنگناها این دعا را می‌خواندند. اگر بلائی نازل شد و بندگان از دعا کردن کوتاهی کنند آن بلا طولانی می‌شود پس می‌طلبد دعای هفتم صحیفه سجادیه را در برنامه زندگی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه همچنان ویروس کرونا در کشور و در استان موجب مرگ عزیزانمان می‌شود، افزود: رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات غیرضروری راه نجات از این ویروس است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه روز یکشنبه چهارم شهریور شهادت آیت‌الله قدوسی در سال ۱۳۶۰ و شهادت سرتیپ دستجردی رئیس‌کل شهربانی بوسیله منافقان جنایت‌کار است، خاطرنشان کرد: شهادت رشید سپهوند که در مبارزه با ضدانقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد را تسلیت عرض می‌کنیم کمااینکه مراسم تشییع این شهید ساعت ۱۰ صبح ۱۳ شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ ملت مقاوم و شجاع ایران در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کردند، افزود: ۱۷ شهریور که شهادت جمع زیادی از فرزندان این ملت است فصل دیگری از مبارزه با طاغوت را بوجود آورد تا در نهایت با رهبری امام راحل در ۲۲ بهمن این مجاهدت‌ها به ثمر نشست.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در اولین دیداری که با رئیس جمهور داشتند توصیه‌های مهمی را سفارش کردند که مهم‌ترین آن اعتماد مردم بود، گفت: اعتماد مردم مقداری آسیب دیده و راهکار برطرف کردن آن صداقت مسئولان است.

شاهرخی با اشاره به راه‌های بازسازی اعتماد عمومی، گفت: دولت در قبال همه مردم مسئولیت دارند و باید همه احساس کنند کارهای دولت، برای همه مردم نافع و سودمند است کمااینکه رئیس جمهور در مدت کوتاه به دو استان سفر می‌کند.

شاهرخی عمل به وعده‌ها را راهکار ترمیم اعتماد عمومی دانست و با اشاره به اینکه برای تحقق وعده‌ها باید کسانی در مسند امور قرار بگیرند که انقلابی باشند و به تمام اقشار مختلف خدمت کنند، و اهل ساده‌زیستی باشند، افزود: مسئولان باید متخصص، عدالت‌خواه، اهل کار مضاعف و جهادی باشند و در مقابل فساد و تبعیض ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تحول همراه با جهش در ساختار اداری کشور و استان را از دیگر راهکارهای ترمیم اعتماد عمومی دانست و گفت: برنامه‌ریزی سنجیده راه اعتمادسازی و بازسازی سرمایه اجتماعی است کمااینکه اعتقادات مذهبی باید به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان شیطان بزرگ هیچگاه نفع و بودی برای کشورها نداشته است، تصریح کرد: این روزها معامله قرن شکست خورد آنان به دنبال صلح بلندمدت با فلسطین هستند اما هیچ سودی برای فلسطین ندارد از طرفی امروز می‌بینیم ورود و خروج آمریکا در افغانستان همراه با شیطنت است و این امر باعث عبرت است که نباید به وعده‌های آمریکا دلخوش کرد.

انتهای پیام
captcha