۴۱۰۰ نفر در جشنواره فرهنگی و هنری نمازجمعه لرستان مشارکت کردند
کد خبر: 3994609
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

۴۱۰۰ نفر در جشنواره فرهنگی و هنری نمازجمعه لرستان مشارکت کردند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: ۴۱۰۰ نفر در جشنواره فرهنگی و هنری نماز جمعه خرم‌آباد شامل؛ مسابقات خوشنویسی، نقاشی، کتابخوانی و شعر شرکت کرده‌اند که این مشارکت بسیار ارزشمند است.

۴۱۰۰ نفر در جشنواره فرهنگی و هنری نمازجمعه لرستان مشارکت کردندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در آئین اختتامیه جشنواره نماز جمعه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره فرهنگی و هنری نمازجمعه که دهم شهریورماه در مصلی الغدیر برگزار شد، با بیان اینکه در آیات و روایات نسبت به برگزاری نمازجمعه اهمیت داده شده است، اظهار کرد: نماز جمعه در انسجام بیان اقشار مختلف نقش اساسی دارد و گاهی دشمنان هفته‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغات مسموم انجام می‌دهند ولی با نمازجمعه این تبلیغات مسموم آنها خنثی می‌شود.

وی با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه نقش مهمی در جذب نمازگزاران دارند و باید با مشارکت نهادهای فرهنگی زمینه فعالیت‌های فرهنگی دینی، سیاسی و اجتماعی ائمه جمعه فراهم ‌شود، اضافه کرد: بیش از ۴۱۰۰ نفر در برنامه‌های فرهنگی نماز جمعه خرم‌آباد شامل؛ مسابقات خوشنویسی، نقاشی، کتابخوانی و شعر شرکت کرده‌اند که این مشارکت بسیار ارزشمند است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دفتر نماینده ولی‌فقیه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی لرستان طی دهه غدیر در ۱۱ محله شهر خرم‌آباد برنامه‌های فرهنگی متنوعی را اجرا کرد که بیش از چهار هزار نفر در این مسابقات مشارکت کردند، ادامه داد: امسال پنج برنامه محوری امسال به‌همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در شهر خرم‌آباد و ائمه جمعه شهرهای استان دنبال می‌شود و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ارسال شده و برنامه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان در صدر برنامه‌های ائمه جمعه کشور قرار گرفته است.

شاهرخی با بیان اینکه ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) دیگر برنامه محوری ستادهای نماز جمعه لرستان است که در قالب مسابقات کتابخوانی، سبک زندگی و برنامه‌های متنوع دیگر دنبال می‌شود، تصریح کرد: ترویج معنویت و اخلاق انقلاب اسلامی، تربیت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل‌های مردمی از دیگر برنامه‌های ستادهای نماز جمعه استان است.

سیدعیسی سهرابی، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه در این جشنواره حداقل سه یا چهار نکته تربیتی نهفته است که هرکدام از این نکات خودشان یک فصل تربیتی هستند و می‌شود ساعت‌ها در مورد آن صحبت کرد، گفت: نکته اول احساس مسئولیت و توجه و اهتمام دستگاه‌های تعلیم و تربیت به مراسمات عبادی و اعتقادی، نکته دوم شرکت نهادها در برپایی مراسم و نکته سوم استفاده از ظرفیت هنر برای تربیت دینی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه اصولاً تربیت یک امر کاملاً تخصصی است و از لطافت هنر می‌توان به‌خوبی برای تربیت دینی دانش‌آموزان استفاده کرد، اضافه کرد: کارهای تربیتی باید خیلی با ظرافت با آنها برخورد شود این طرح مهم‌ترین شاخصه این است که مدرسه محور است و هدف سند تحول بنیادین به‌دنبال آن است.

سهرابی با اشاره به اینکه مدرسه باید کانون تربیتی محله باشد و در سند آمده که مدرسه نقطه اتکا ملت و دولت هست و طرح مسجد، منزل و مدرسه هماهنگی بین آن‌ها در این طرح گنجانده شده است، به تأکید مقام معظم رهبری بر گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین اشاره کرد وافزود: همه مسئولان آموزش‌وپرورش باید در آن مشارکت کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سند و اهداف تربیتی خود سند تحول بنیادین یک‌سری عوامل صحیح و مؤثر دارد، اظهار کرد: چهار رکن مجموع عوامل صحیح و مؤثر به‌عنوان ارکان تربیت نامیده است که خانواده، حکومت، رسانه و نهادها این چهار رکن هستند.

انتهای پیام
captcha