مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه تهران 10 شهریور برگزار می‌شود
کد خبر: 3994033
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه تهران 10 شهریور برگزار می‌شود

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تهران 10 شهریور با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه تهران 10 شهریور برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، مدیر حوزه علمیه تهران گفت: به علت شرایط خاص و شیوع بیماری کرونا، کماکان باید از سیاست‌های اعلامی ستاد ملی کرونا تبعیت کرد. به همین علت برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های علمی و هر گونه برنامه‌ای که مستلزم تجمع طلاب باشد، ممنوع است و این موارد باید  به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود.
 
وی با اشاره به زمان و نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه تهران، اظهار کرد: مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان تهران روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی و با حضور اعضای شورای حوزه تهران، تعدادی از مدیران و اساتید حوزه‌های خواهران و برادران استان، به صورت حضوری، اما محدود در سالن جلسات مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار خواهد شد.  
 
مدیر حوزه علمیه تهران افزود: مراسم افتتاحیه به صورت مجازی و از طریق سامانه‌هایی که در نظر گرفته شده پخش خواهد شد و همه مدارس مکلف هستند روز چهارشنبه دهم شهریور ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱ از برگزاری هرگونه کلاس درس خودداری و زمینه پخش مراسم افتتاحیه را به صورت زنده در مدرسه فراهم کنند.
 
وی با اشاره به اجباری بودن واکسیناسیون طلاب مدارس، تاکید کرد: همه طلاب و اساتید مدارس موظف هستند در طرح واکسیناسیون شرکت کنند و بعد از اتمام این طرح، برگزاری کلاس‌های مجازی ممنوع خواهد بود و طلاب باید در کلاس‌های حضوری شرکت کنند؛ تشکیل کلاس‌های حضوری منوط به انجام کامل تزریق واکسن در دو نوبت خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه استان تهران در ادامه با اشاره به تعداد طلاب جدید الورود حوزه استان، گفت: در سال تحصیلی جدید حوزه علمیه تهران با رشد ۳۰ درصدی طلاب جدید مواجه بوده است و ثبت نام و پذیرش این افراد در مدارس علمیه در حال انجام است. افراد حاضر در سه مقطع متوسطه اول، متوسطه دوم و دارندگان مدارک دانشگاهی پذیرش شده اند و با توجه به آئین نامه‌ها و خصوصیات رفتاری و علمی این عزیزان، روند پذیرش نهایی در طول سال انجام خواهد شد.
انتهای پیام
captcha