3 شهید و 13 زخمی در حمله پلیس به عزاداران حسینی در نیجریه
کد خبر: 3992266
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

3 شهید و 13 زخمی در حمله پلیس به عزاداران حسینی در نیجریه

حمله نیروهای پلیس نیجریه به عزاداران حسینی در شهر سوکوتو این کشور با شهادت دست‌کم سه نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر همراه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سرکوبگری دینی در نیجریه بار دیگر در حمله خونبار پلیس این کشور به عزاداران شیعه حسینی نمود پیدا کرد.

حمله نیروهای پلیس به مراسم عزاداری شهروندان شیعه در مرکز ایالت سوکوتو در شمال نیجریه با شهادت دست‌کم سه نفر و زخمی شدن بیش از 12 نفر دیگر همراه شد.

پایگاه جنبش اسلامی نیجریه با اعلام این خبر تصاویر پیکرهای شهدای حمله تروریستی پلیس نیجریه را منتشر کرد در حالی که پلیس نیجریه ادعا می‌کند در این حمله هیچ کسی کشته یا زخمی نشده است.

اسامی سه شهید این حادثه بيلو محمد إليلا، عمرانا عمر يابو و حسن أبو بكر سوكوتو نام دارد.

جنبش اسلامی نیجریه گفت که امسال نیز در دهه اول محرم مراسم عزاداری سید الشهداء در مراکز و شهرستان‌های ایالت‌های مختلف نیجریه برپا شده بود، بدون اینکه برخلاف سال‌های قبل گزارشی از حمله پلیس به عزاداران گزارش شود و این سوال است که چرا پلیس دست به این حمله وحشیانه علیه عزاداران حسینی در سوکوتو زده است.

در همین حال مقامات نیجریه یک هفته پیش نیز اعلام کردند که در حمله مسلحانه به مسلمانان شهر جوس در ایالت پلاتو ۲۲ نفر کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

گابریل اوگابا، سخنگوی پلیس محلی نیجریه در یک کنفرانس خبری گفت: این حادثه زمانی رخ داد که ده‌ها نفر از مسلمانان این منطقه در حال بازگشت از یک مراسم مذهبی بودند.

رسانه‌ها اعلام کردند که این حمله به اتوبوس‌های حامل حجاج نیجریایی که از سفر حج عمره درحال بازگشت به کشورشان بودند، انجام شده است.

انتهای پیام
captcha