نخستین گروه زائران عمره فردا وارد عربستان می‌شوند
کد خبر: 3990304
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

نخستین گروه زائران عمره فردا وارد عربستان می‌شوند

مقامات عربستان اعلام کردند نخستین گروه زائران عمره سال جدید قمری، فردا جمعه، 22 مردادماه وارد این کشور می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سعودی گزت، هانی علی العامری، عضو کمیته ملی حج و عمره عربستان گفت: اولین زائران خارجی برای انجام عمره امسال روز جمعه به عربستان وارد می‌شوند.

زائران نیجریه اولین گروهی هستند که فردا شب ساعت 21:00 وارد فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده می‌شوند.

العامری اعلام کرد که شرکت‌های اقامتی آمادگی پذیرش زائران از فرودگاه و انتقال آنها به هتل‌ها و نظارت بر ورود آنها به مسجدالحرام را دارند.

برنامه‌های عمره از طریق اپلیکیشن اعتمرنا «Eatmarna» و همچنین برنامه‌ریزی هر گروه در طول عمره و زیارت از مدینه انجام می‌شود.

العامری افزود که زائران می‌توانند کل نیازمندی‌های عمره، از جمله بلیط پروازها، حمل و نقل و محل اقامت در هتل‌ها را خریداری کرده و شرکت‌های عمره را از طریق بسترهای الکترونیکی انتخاب کنند.

زائران همچنین می‌توانند برای برنامه‌های عمره و خرید بسته‌های خدمات از طریق درگاه الکترونیکی مقام (Maqam) ثبت نام کنند.

در بیانیه مقامات ذیربط آمده است که شرکت‌های عمره موظفند 10 درصد اتاق‌های هتل را در محل اسکان زوار خارجی به قرنطینه اختصاص دهند و تعداد افراد نباید از دو نفر در هر اتاق بیشتر باشد تا از اقدامات ایمنی حجاج در برابر کرونا اطمینان حاصل شود.

همچنین بنابر اعلام مقامات عربستان هر زائر خارجی که قصد ورود به این کشور را دارد باید واکسن مورد تأیید این کشور را زده باشد و با قرنطینه هم موافق باشد.

وزارت حج و عمره همچنین تأکید کرد که تعداد مسافران اتوبوس‌هایی که زائران را به مکه و مدینه منتقل می‌کنند، با شرایط تعهد به اجرای اقدامات پیشگیرانه، نباید از 50 درصد ظرفیت تجاوز کند.

انتهای پیام
captcha