بیانیه نماینده ولی فقیه در لرستان در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3990269
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

بیانیه نماینده ولی فقیه در لرستان در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاب

نماینده ولی فقیه در لرستان در لبیک به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری‌های ماه محرم، بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه نماینده ولی فقیه در لرستان در پی سخنرانی رهبر معظم انقلاببه گزارش ایکنا از لرستان، در پی سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری‌های ماه محرم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان ضمن لبیک به این بیانات، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(علیه السلام) چراغ هدایت و کشتى نجات است»(سفینة البحار، ج ۱، ص ۲۵۷)

سال‌ها از واقعه خونبار عاشورای سال ۶۱ هجری می‌گذرد اما جوشش خون غیرت دینی در رگ‌های شیعیان و همه آزادی‌خواهان جهان هر سال افزون‌تر می‌گردد، زیرا حرارت قلوب مومنین در عزای اشرف اولاد آدم هیچ‌گاه به خاموشی و سردی نخواهد گرایید.

از این‌رو در راستای عظمت و گرامیداشت مجالس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) و پیروی از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا با کمال دقت و شدت مراعات شود تا با بهره مندی از مجالس عزای حضرت امام حسین(ع) که مایه برکت و جلب رحمت الهی است و ملت و کشور به این مجالس با برکت احتیاج دارد نگذاریم که شیوع بیماری مایه طعنه مخالفان و دشمنان نظام اسلامی نشود.

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی از هیئت‌های مذهبی در تعظیم شعائر دینی و اقامه عزای سرور شهیدان(ع) و هم‌چنین همکاری نیروی انتظامی و بسیج و جوانان انقلابی، تقاضامندم شیوه‌نامه‌های ابلاغی را که دربردارنده فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دیگر مقررات است را در مجالس حسینی در سراسر استان مورد اهتمام و دقت قرار دهند.

خادمین هیئت‌ها و بانیان مجالس، ناظرین و سازمان تبلیغات اسلامی دقت لازم را به‌عمل آورند تا با حفظ جان مردم و عزاداران عزیز امسال هم محرم بی‌نظیری در استان برگزار شود.

البته در این ایام که برخی از مردم بیش از گذشته نیازمند کمک نیکوکاران و خیران می‌باشند شایسته است از تمام ظرفیت‌ها و ازجمله نذورات این ایام را با محوریت مساجد بین مستحقین تقسیم نمایند.

از خداوند متعال عاجزانه و خاضعانه نابودی ویروس کرونا را از همه کشورها و از جمله کشور ایران عزیز درخواست می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha