استادیاران حلقه‌های صالحین بر زیرمجموعه‌های خود نظارت کنند
کد خبر: 3989861
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

استادیاران حلقه‌های صالحین بر زیرمجموعه‌های خود نظارت کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در حلقه‌های صالحین، گفت: استادیاران حلقه‌های صالحین بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشند.

استادیاران حلقه‌های صالحین بر زیرمجموعه‌های خود نظارت داشته باشندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان در جلسه استادیاران طرح صالحین استان لرستان که دوشنبه، ۱۸ مردادماه برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: دهه اول ماه محرم با امر به معروف و نهی از منکر  شروع می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه افراد خاصی نیست، بلکه یک وظیفه همگانی  است.

وی با بیان اینکه در امر به معروف  و نهی از منکر سلاح زبان برنده‌‌تر از خشونت است، افزود: امر به معروف یعنی توضیح عادلانه  ثروت، گرفتن حقوق ستم‌دیدگان، حاکمیت فروع دین و توسعه متوازن در همه استان‌ها است و اگر در این سه دهه همه افراد به این دستور الهی عمل می‌کردند، امروز شاهد این همه مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نبودیم.

نماینده ولی‌ فقیه  در لرستان با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، عنوان کرد: دولت سیزدهم که همه منتظرش بودیم روی کار آمد و در یکی از مباحثی که می‌توانیم به دولت کمک کنیم بحث تعلیم و تربیت است البته  محرومیت‌‌زدایی، عمران و آبادانی نیز هر کدام در جای خود مهم هستند.

وی با بیان اینکه استادیاران حلقه‌های صالحین همچون رئیس دانشگاه، روسا و معاونان آموزشی متفاوتی دارند که انتظار داریم بر زیرمجموعه خود نظارت کنند، به اهمیت تعلیم و تربیت توسط حلقه‌های صالحین اشاره کرد و گفت: در استان لرستان ۲۶ مدرسه علمیه داریم و افرادی در این مدارس هستند که توانایی علمی و اخلاقی لازم را  جهت گسترس تعلیم و تربیت دارند.

وی تصریح کرد: اینکه دست روی دست بگذاریم و تنها منتظر اقدامات دولت باشیم راه به جایی نمی‌برد بلکه باید مساجد جایگاه واقعی خودشان را پیدا کنند و در همین راستا در حال بررسی کانون‌های مختلف مساجد هستیم.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد:  وضعیت فعلی استان امروز به‌گونه‌ای است که باید نگاه‌مان این باشد که تاریخ امروز ۲۲ بهمن سال ۵۷ است، با این تفاوت که دانش و تجربه لازم را داریم افراد مورد اعتماد را می‌شناسیم و این استان دیگر جای آزمون و خطا نیست و نمی‌شود امور استان را به کسانی سپرد که اطمینانی به توانایی و دانایی آنها نیست.

شاهرخی گفت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ فرمودند که دشمن با جنگ رسانه‌ای به‌دنبال این است که بر افکار عمومی مردم مسلط شود، کسانی ‌که به عمد این موضوع را تقویت می‌کنند، سر جای خود ولی دوستان و جمع ما نیز به‌طور کامل از ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم و ضعیف عمل کرده‌ایم.

شاهرخی با بیان اینکه دشمن با استفاده از ظرفیت رسانه به‌دنبال این است که بر افکار عمومی مسلط شود و ما نیز در بحث رسانه‌ای باید قوی عمل کنیم، اظهار کرد: گاهی برخی مطالبه‌گران استان به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل نمی‌کنند و علی‌رغم اینکه بارها از طریق رسانه‌ها و در خطبه‌های نماز جمعه  از فسادستیزی، تخلفات و مسائل استان را فریاد زده‌ایم، اما هیچ‌گاه این افراد پای کار نبوده و این عمل نکردن به مسئولیت اجتماعی حاکم شدن وضعیت فعلی بر استان می‌شود.

انتهای پیام
captcha