آیین‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3988777
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

آیین‌های عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لرستان برگزار می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: آیین‌های عزاداری در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

////// نمازجمعه////به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر، با دعوت همگان به تقوا و آموزه‌های الهی، اظهارکرد: روز جمعه و عید جمعه روز اجتماع مسلمانان در مصلی نماز جمعه جهت انجام واجبات و اجتناب از محرمات و کسب توشه تقوا برای موفقیت در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به اینکه آیه ۲۰ سوره انفال بر اطاعت از خدا و رسول خدا و عدم سرپیچی از دستورات خداوند متعال تاکید کرده است، ادامه داد: در آیات بسیاری اطاعت از خدا و رسول خدا در کنار هم آمده است بدین معنا که اطاعت از رسول خدا مساوی با اطاعت از خداوند است.

شاهرخی با یادآوری اینکه برخی مسلمانان در پیروی از رسول خدا کاهلی می‌کردند، افزود: قرآن کتاب عمل است و به‌دنبال فایده و نتیجه ایمان است قرآن برای ابن درست نشده تا در کنار آینه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه در فرهنگ قرآن کسانی‌که می‌شنوند ولی ترتیب اثر نمی‌دهند انسان حی یا زنده نیستند، گفت: بزرگترین بلاها در جوامع انسانی و جامعه اسلامی این است که یا سخن حق را نمی‌گویند یا اگر سخن حق را می‌گویند به آن عمل نمی‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: آیین‌های عزاداری در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی براساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر برعهده شخص خاصی نیست و همگان در جامعه مکلف بر دعوت دیگران به خوبی‌ها و ارزش‌ها هستیم و از بدی‌ها نهی کنیم و اگر همه این وظیفه را به خوبی انجام می‌دادند امروز شاهد مشکلات اقتصادی و اجتماعی نبودیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امر به معروف یعنی مبارزه با ظلم و توزیع عادلانه ثروت و دادن حقوق ستمدیدگان، حاکمیت فروع دین، توسعه متوازن در همه استان‌ها است، اظهار کرد: روزی که کارخانه‌های لرستان به این سرنوشت مبتلا شدند اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند که ما شاهد وضع موجود نبودیم.

 شاهرخی با بیان اینکه نهی از منکر یعنی گناهان فردی و اجتماعی یا از بین برود یا کم شود و امر به معروف یعنی ارزش‌ها و معروف‌های فردی و اجتماعی در جامعه تثبیت و تقویت شود و اگر افراد متفاوت نهی از منکر کنند گناهکار از گناه خودش دست خواهد کشید، افزود: برخی تصور می‌کنند با دیدن منکر باید با خشونت رفتار کرد در حالی‌که سلاح زبان برنده‌تر از خشونت است بنابراین همه موظف بر امر به معروف و نهی از منکر هستید.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه در بخش حاکمیتی باید معروف‌ها تثبیت شوند و منکرات از بین روند و کسانی‌که با رایزنی و دادن امتیاز به خواص به مناصب حکومتی رسیده‌اند همین امتیازها را به دیگران در زیر مجموعه خواهد داد، افزود: در سالیانی در این استان این روند حاکم بوده و نتیجه‌اش وضعیت موجود لرستان است.

شاهرخی در زمینه تغییر و تحولات در دولت‌ها تاکید کرد: آنان که مستقیما خود را برای منصب مدیریت عالی استان اعلام می‌کنند و یا به‌طور غیر مستقیم در تلاش هستند اگرچه برخی برای رضای خدا گام برمی‌دارند توجه کنند این مسئولیت سخت و دشوار است که در طول بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی مسئولانی که به استان آمدند نتیجه‌اش وضعیت موجود است که رضایت‌بخش نیست.

وی اظهار کرد: مردم در انتظار روز تحلیف و تنفیذ بودند اگرچه رئیس دولت دوازدهم برداشتی که از عملکرد وزرا و مدیران استان‌ها دارد با واقعیت منطبق نیست و مدیری در این استان می‌تواند موفق باشد با کمک نقدینگی بانک‌ها و اعتبارات کافی با برنامه تحولی همراه با جهش در استان عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه استان نیازمند برنامه تحولی به علاوه جهش است و تنها تحول استان ما را از مشکلات خارج نمی‌کند و آن چیزی که در سه دهه پس از جنگ تحمیلی در لرستان ایجاد نشده باید اکنون محقق شود، گفت: لرستان دیگر فرصت آزمایش و خطا ندارد نمی‌توان به افرادی سپرد که به توانایی و دانایی آنها اطمینانی نیست و تنها شیفته رسیدن به آرزوهای خویش هستند.

وی با سالروز شهادت سرلشگر خلبان عباس بابایی در سال ۱۳۶۶  و روز شهدای مدافع حرم و شهادت روحانی آگاه و مبارزو انقلابی شیخ محمد خیابانی اشاره کرد و افزود: ۱۶ مرداد روز تشکیل جهاددانشگاهی به دستور امام راحل در سال ۱۳۵۹ در جهت تحقیقات و توسعه امور فرهنگی و ارتباط دانشگاه با صنعت و همکاری با حوزه و دانشگاه و گسترش طرح‌های کاربردی است.

شاهرخی همچنین به روز ۱۷ مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اشاره کرد و یاد و خاطره شهدای خبرنگار را گرامی داشت.

انتهای پیام
captcha