موفقیت جهاد دانشگاهی در تشکیل شبکه رویشی در بین پژوهشگران فرهنگی
کد خبر: 3988193
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

موفقیت جهاد دانشگاهی در تشکیل شبکه رویشی در بین پژوهشگران فرهنگی

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهی جزو پیشگامان عرصه فرهنگی است که توانسته در تشکیل یک شبکه رویشی در بین پژوهشگران فرهنگی اعم از حوزه و دانشگاه اقدامات بسیار موفق و حائز اهمیتی داشته باشد.

رضازاده// موفقیت جهاد دانشگاهی در تشکیل شبکه رویشی در بین پژوهشگران فرهنگیحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محسنی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی جزو پیشگامان عرصه فرهنگی است که توانسته در تشکیل یک شبکه رویشی در بین پژوهشگران فرهنگی اعم از حوزه و دانشگاه اقدامات بسیار موفق و حائز اهمیتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمند انجام یافته در این حوزه توانسته حصار تبلیغ با به‌هم پیوستگی نخبگان فرهنگی را بشکند، گفت:  تشکیل اتاق وضعیت به منظور تحلیل عملیات ویژه فرهنگی نیز به همراه برگزاری دوره‌های مختلف با محوریت تبلیغات اسلامی برای مبلغان مهدویت در بین برادران و خواهران مبلغ و توسعه و تبلیغ جریان‌سازی و گفتمان انقلاب اسلامی برای مبلغان در بخش تبلیغات اسلامی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: با توجه به این که تلاش گسترده‌ای توسط نخبگان برای برقراری خط تماس فرهنگی با جامعه آسیب‌پذیر فرهنگی در حال انجام است، بنابراین جهاد دانشگاهی در این زمینه رسالت گسترده و خطیری برای ایجاد خط مشی‌ها و ارزش‌ها دارد.

محسنی تصریح کرد: همچنین نقش جهاد دانشگاهی در تشکیل نهضت بانوان به منظور استفاده از ظرفیت تبلیغی و ارائه آموزش‌های سواد رسانه‌ای برای مبلغین و فعالان حوزه علمیه با هدف تولید محتوای دینی در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت و فراگیر بوده که جهاد دانشگاهی در این زمینه اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: جشنواره حرف‌آورد نیز در بین بانوان توانسته بسیار موفق عمل کند که با حمایت جهاد دانشگاهی برگزاری این دوره‌ها و جشنواره‌ها مستمر و مثمرثمر خواهد بود و بدون شک خروجی‌های ارزشمندی را در آینده‌ای نزدیک به دست خواهیم آورد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: فراخوان ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی و انجام داوری در سبک استان و ارسال موارد برتر به مرکز جهاد دانشگاهی برای اجرایی ساختن طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی نیز از اقداماتی است که با حمایت و همکاری جهاد دانشگاهی در تقویت تبلیغ اجتماعی و گسستن تبلیغات دینی و تبلیغ همگانی نقش شایانی ایفا می‌کند.

محسنی تصریح کرد: اهمیت استفاده از ظرفیت بانوان برای تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف نیز از اهم مواردی است که جهاد دانشگاهی با برگزاری طرح‌های مختلفی همچون طرح تعالی برای احیای نقش بانوان و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند در برآورده‌سازی نیازهای بانوان مورد توجه قرار دهد.

وی اظهار کرد: تشکیل کانون‌های فرهنگی و تبلیغی به منظور هم‌افزایی مبلغان دینی و استفاده از ظرفیت جوانان حوزوی برای تحقق اهداف مقدس انقلاب اسلامی نیز از انتظارات تبلیغات اسلامی از جهاد دانشگاهی استان است که برای تحقق اهداف مورد نظر در کنار جهاد دانشگاهی استان آمادگی‌ خود را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha