بیانیه روابط عمومی آستان عبدالعظیم به اظهارات مدیرکل تبلیغات استان تهران
کد خبر: 3985606
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

بیانیه روابط عمومی آستان عبدالعظیم به اظهارات مدیرکل تبلیغات استان تهران

روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با انتشار بیانیه‌ای شدید اللحن نسبت به اظهارات مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در مورد مراسم مسلمیه واکنش نشان داد.

بیانیه شدیداللحن روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم در خصوص اظهارات مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران

به گزارش ایکنا، روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در خصوص اظهارات مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران پیرامون برگزاری آیین مسلمیه در سال‌ جاری بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اخیراً جناب آقای مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی استان تهران با صدور بیانیه‌ای، مدیران و مسئولان شهرری و از جمله خدمتگزاران این آستان مقدس را مورد لطف قرار داده و آنها را متهم به بی‌تدبیری و فرار از مسئولیت! کرده است.

گذشته از اینکه مدیریت شهری شهرستان ری پاسخ مناسب را در این زمینه ارائه خواهند نمود امــا از آنجا که ایشان قطعا مفاد آیات کریمه (ما یلفظ من قول الّا لدیه رقیب عتید - ق 18 ) و همچنین (و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل - نساء 58 ) و احتمالا سایر آیات کریمه و احادیث معتبر در مورد ضرورت ادای سخن سنجیده و داوری عادلانه را مطالعه نموده و عندالله نیز پاسخگوی قضاوت خویش می‌باشند بدون قصد مجادله و نادیده گرفتن خدمات سازمان تبلیغات اسلامی، از آنجا که شیوه آن مدیر محترم در این اظهارات مبتنی بر فرافکنی، فرار به جلو، گریز از مسئولیت‌های محوله قانونی و سرپوش گذاردن بر کوتاهی‌های سازمانی خود بوده، مناسب است از باب نصح و دعوت مشارالیه به عدالت و انصاف تذکراتی به ایشان داده شود.

ایشان در اظهارات خویش خاطرنشان کرده‌اند: چون هیچ نهادی حاضر نشد وظیفه ساماندهی و برقراری نظم را برعهده گیرد طبیعی است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود! و بدین ترتیب عذری بدتر از گناه برای نادیده گرفتن ضوابط و مقررات تراشیده‌اند، در حالیکه اگر بند اول وظائف سازمان تبلیغات اسلامی را مبنی بر (سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی، مردمی!) یک بار مرور می‌کردند به ویژه در مورد هیئات مذهبی که مجوز راه‌اندازی و فعالیت‌های خود را از همان سازمان دریافت می‌کنند، آنگاه درمی‌یافتند که اظهارات ایشان ، دقیقا سند محکومیت همان اداره‌ای هست که مدیریت آنرا برعهده دارد، لذا مناسب است که ایشان بدون احاله این مسئولیت به سایر سازمان‌ها و نهادها، مستندات و مدارک تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود را در مورد شش مقوله سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هدایت، سازماندهی، پشتیبانی و نظارت بر مراسم مسلمیه ارائه و منتشر ساخته تا در معرض قضاوت مردم قرار گیرد و ضمنا اعلام فرمایند که در طول بیش از 40 سال گذشته چند بار شخصا در مراسم لیالی مسلمیه در حرم حضور یافته و شاهد ازدحام داخل بازار و صحن‌ها و حرم بوده‌اند تا بیش از پیش آشکار شود به تبع عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی از سوی آن سازمان، مسئولیت عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها و به مخاطره افتادن سلامتی و بهداشت مردم نیز برعهده خود ایشان است ولا غیر!

مضافا اینکه معلوم نیست اگر واقعا آن سازمان طرح اجرایی داشته‌اند، چرا آن را قبلا و به موقع، به صورت کتبی و رسمی در هیچ جلسه و رسانه‌ای ارائه نکرده و به چه دلیلی آن را اجرا نکرده‌اند؟!!

در شرایطی که آستان مقدس، هماهنگ با مدیریت کلان شهرستان ری در طول 30 سال گذشته با تأکیدات و رهنمودهای تولیت محترم این بارگاه ملکوتی، به شکلی مناسب مراسم مسلمیه را برگزار نموده و به میزبانی از مردم و عزاداران مفتخر بوده و حتی نسبت به ثبت ملی آن مراسم در سال گذشته نیز اقدام نموده، منصفانه و سزاوار نیست که صرفا به دلیل احترام به قانون و تبعیت از ضوابط و دستورات ابلاغــی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و یا اجرای بخشنامه‌های اداری واصله از استانداری تهران، فرمانداری ویژه شهرستان ری و شورای تأمین شهرستان ری، آن هم با نیت حفظ سلامتی و جان مردم و زائران، مورد بی‌مهری دوستان قرار گرفته و متهم به سوء مدیریت شود.

به نظر می‌رسد اگر مدیریت اداره تبلیغات اسلامی استان تهران و سایر مدیران آن سازمان که این روزها پیش‌دستانه و بی‌محابا دیگران را متهم به بی‌تدبیری می‌کنند، بند اول شرح وظایف سازمان متبوع خود را که البته در بند 12 ماده 6 اساسنامه مربوطه نیز تحت عنوان (هدایت نظارت و عند الاقتضاء پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های تبلیغاتی و شعائر مذهبی مردم در جهت نیل به اهداف انقلاب اسلامی) و همچنین بند 5 ماده مزبور تحت عنوان (تبیین و شناساندن معارف و ارزش‌های اسلامی و نیز مواضع اصولی جمهوری اسلامی برای عموم مردم به ویژه جوانان ....) مورد تأکید قرار گرفته، در اولویت امور و وظائف و کارهای خویش قرار دهند، بیش از پیش مقرون به صلاح و مصلحت آنان بوده و مردم عزیز نیز شاهد حضور معدودی از افرادی که به بهانه تعظیم شعائر مذهبی، با حضور در اماکن متبرکه اقدام به لیسیدن سنگ صحن‌ها! و ضرایح مطهر می‌کنند، نباشند! اقداماتی که ناشی از عدم معرفت دینی و موجب وهن دین و مکتب و قرآن و نظام و جایگاه ملت بزرگ ایران اسلامی، در نزد جهانیان خواهد بود.

در پایان با توضیح مجدد این مطلب که آستان مقدس به موازات پایبندی به شعائر دینی و مذهبی و ضرورت برگزاری اصولی و با شکوه مراسم دینی در عین پایبندی به قوانین و مقررات کشور، پیشاپیش عدم امکان برگزاری مراسم مسلمیه را در داخل محدوده حرم با حضور قریب 250000 نفر که یقینا امکان کنترل آن و رعایت پروتکل‌ها را غیرممکن ساخته و منجر به فاجعه می‌شد، (و نه خارج از آستان که در حوزه نظارت سایر سازمان‌ها و نهادها می‌باشد) همراه با عذرخواهی به اطلاع عموم رسانیده بود و در صورت نادیده گرفتن ضوابط ابلاغی، اکنون مورد اعتراض مراجع قانونی و حتی برخی از منتقدین امروز قرار می‌گرفت!

یک بار دیگر کلیه برادران عزیز و خواهران گرامی و اعضای محترم هیئت‌های مذهبی و متولیان امور فرهنگی را خاضعانه به رعایت قوانین و مقررات و ضوابط کشور اسلامی، که مورد تأکید مقام معظم رهبری می‌باشد، فراخوانده و رجاء واثق دارد به حول و قوه الهی با گذر از شرایط فعلی، مجددا شاهد برگزاری مراسم و تجمعات با شکوه مذهبی خواهیم بود. ان شاءالله.

انتهای پیام
captcha