بهره‌گیری از اصناف مختلف برای ترویج عفاف و حجاب
کد خبر: 3983527
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد:

بهره‌گیری از اصناف مختلف برای ترویج عفاف و حجاب

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برای ترویج و تبیین عفاف و حجاب باید از اصناف مختلف بهره گرفت تا عفاف و حجاب به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، گفت: با توجه به وضعیت استان یک طرح و برنامه جامع برای عفاف و حجاب در استان عملیاتی شود.

بهره‌گیری از اصناف مختلف برای ترویج عفاف و حجاببه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد  شامگاه یکشنبه، 20 تیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی حجاب و عفاف با بیان اینکه هدف از جلسه برنامه‌ریزی حجاب و عفاف این است که به نتیجه کاربردی برسیم نه اینکه دور هم جمع شویم و رفع تکلیف کنیم، اظهار کرد: همه ما به دنبال این هستیم از برگزاری جلسات عفاف و حجاب نتیجه لازم را بگیریم.

وی افزود: در آیات قرآن در بحث عفاف و حجاب بحث تبیین و تبلیغ، فرهنگ‌سازی و اقدام مطرح می‌شود و به‌گونه‌ای باید برنامه‌ریزی شود که عفاف و حجاب به‌عنوان حق‌الله نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه حجاب حق‌الله است و کسی نمی‌تواند از حجاب به عنوان حق‌الله تخطی کند، اضافه کرد: البته در بحث تبلیغ و ترویج عفاف و حجاب در استان باید بیش از گذشته اقدام شود و جهت هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی و متولی عفاف و حجاب افرادی مشخص شوند.

وی با تأکید بر اینکه در همه ایام سال باید جهت ترویج عفاف و حجاب تلاش کنیم و اقدامات مختص یک هفته نباشد در همین راستا نیازمند یک طرح نو هستیم، از بسته شدن پارک بانوان در خرم‌آباد انتقاد کرد و گفت: پارک بانوان به‌عنوان محلی که بانوان می‌توانند در این مکان حضور پیدا کنند حداقل ممکنی است که برای بانوان خرم‌آبادی در نظر گرفته شده ولی متأسفانه تعطیل شده است و همین امر سبب شده افراد برای انجام ورزش در کنار دریاچه‌ها، پارک‌ها با حجاب نامناسب حاضر شوند و فعالیت‌های ورزشی مختلط انجام شود.

شاهرخی اظهار کرد: پیشینه تاریخ به ما می‌گوید که همه ما ملت در یک کشتی هستیم و اگر کسی بخواهد با بدحجابی و بی‌حجابی این کشتی را سوراخ کند همه ملت دچار آسیب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  ادامه داد: جهت ترویج و تبیین عفاف و حجاب باید از اصناف مختلف بهره گرفت تا عفاف و حجاب به‌عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و با توجه به وضعیت استان یک طرح و برنامه جامع عملی عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
captcha