تأکید الازهر بر اسلامی‌بودن دیوار براق در مسجدالاقصی
کد خبر: 3974369
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

تأکید الازهر بر اسلامی‌بودن دیوار براق در مسجدالاقصی

کمپین بیت‌المقدس که از سوی مرکز رسانه‌ای الازهر راه‌اندازی شده تأکید کرد که دیوار براق در مسجد‌الاقصی یک موقوفه کاملا اسلامی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، الازهر کمپینی را با عنوان «بیت المقدس؛ حقوق عربی و ادعاهای صهیونیستی» راه‌اندازی کرده است. این کمپین اعلام کرد دیواری که در قسمت جنوبی دیوار غربی مسجد‌الاقصی و روبروی محله اسلامی المغاربه  به دست مقامات صهیونیستی تخریب شد و ساکنان آن به زور اخراج شدند بخشی جدایی‌ناپذیر از مسجدالاقصی است.

بنا بر اعلام این کمپین، این دیوار «براق» نامیده شده زیرا حضرت محمد (ص) در شب معراج، با مرکب خود موسوم به براق از روی این دیوار به معراج رفت. 

علاوه بر موارد فوق، این کمپین اعلام کرد که اصطلاح «دیوار ندبه» برای این دیوار یک نام جعلی است که براساس یک ادعای یهودی صهیونیستی نامگذاری شده و تبلیغ این نام پس از انتشار بیانیه بالفور در سال 1917 برای ایجاد یک سرزمین ملی برای یهودیان در فلسطین، آغاز شد.

گفتنی است؛ مرکز رسانه‌ای الازهر، کمپینی با عنوان بیت المقدس حقوق اعراب و ادعاهای صهیونیست‌ها، به دو زبان عربی و انگلیسی در همبستگی با بیت المقدس و آرمان فلسطین راه‌اندازی کرده و با ادعاهای نادرست و دروغ‌های تبلیغ شده از سوی صهیونیست‌ها درباره بیت‌المقدس مقابله می‌کند. 

انتهای پیام
captcha