نبود مکان ثابت باز هم مؤسسه‌ای را به تعطیلی کشاند
کد خبر: 3967432
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
در لرستان؛

نبود مکان ثابت باز هم مؤسسه‌ای را به تعطیلی کشاند

مؤسسه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) الیگودرز که زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان فعالیت دارد، چند صباحی است که به‌دلیل نداشتن مکان ثابت به تعطیلی کشیده شده است و شروع دوباره فعالیت‌های این مؤسسه نیازمند عزم همگانی و حمایت مسئولان است.

امروز ارسال شود/// نبود مکان ثابت باز هم مؤسسه‌ای را به تعطیلی کشاندمؤسسه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) با دریافت مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با مدیریت عصمت عبدالهی از فعالان قرآنی شهرستان الیگودرز فعالیت خود را از سال 90 در الیگودرز آغاز کرد.

این مؤسسه قرآنی با مستقر شدن در حسينيه حضرت ابوالفضل(ع) پل‌ميلاد شهرستان الیگودرز در زمینه برپایی کلاس‎های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، مفاهيم، تجويد، تفسير و احكام فعالیت داشت و مخاطبان این مؤسسه نیز از بین اقشار مختلف مردم از کودک، نوجوان و جوان تا بزرگسالان و حتی بانوان کم‌سواد و بی‌سواد بودند.

مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) از سال 90 فعالیت خود را در الیگودرز آغاز کرده و در سال 91 موفق به دریافت یک مجوز موقت شش ماهه از دارالقرآن تبلیغات اسلامی لرستان شد و پس از آن نیز موفق به دریافت مجوز  دائمی از سازمان دارالقرآن الکریم شد.

علی‌رغم اینکه مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) طی سال‌های متمادی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن درخشش خوبی در این شهرستان داشت و موفق شد قرآن‌آموزان زیادی را پرورش دهد متأسفانه طی دو سال اخیر بنا به مشکلاتی فعالت این مؤسسه در حالت رکود و تعطیلی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد محمودی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فعالیت پنج مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد و گفت: این مؤسسات قرآنی عبارت‌اند از نورالثقلین، نورالهدی، طاها، مفتاح‌الفتوح و حضرت ابوالفضل(ع) که در حال حاضر چهار مؤسسه فعال هستند و یک مؤسسه مدتی است راکد است.

وی افزود: مؤسسه قرآن حضرت ابوالفضل(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) کلاس‌های آموزش قرآن برگزار می‌کرد که صاحب حسینیه نسبت به این موضوع رضایت نداشت و علاوه بر این مربیانی که با این مؤسسه همکاری داشتند از ادامه همکاری خودداری کردند و در نتیجه فعالیت این مؤسسه قرآنی راکد شد و دو سال است که فعالیت ندارد.

عصمت عبدالهی، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان الیگودرز نیز در گفت‌وگوی مفصلی که در رابطه با دلایل راکد شدن فعالیت این مؤسسه قرآن با ایکنا لرستان داشت، مطالبی را بیان کرد که از صحبت‌های این مدیر قرآنی متوجه شدیم بانی حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تمایلی به ادامه فعالیت مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) در این حسینیه نداشته و این باعث شده مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) با مشکلاتی مواجه شود.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به فعالیت این مؤسسه قرآنی در زمینه آموزش روخوانی و روان‌خوانی، قصه‌های قرآنی، کلاس‎های هنری، خوشنویسی و کاردستی، برپایی نمایشگاه‌ها، جزءخوانی و ختم قرآن، افزود: متأسفانه در حال حاضر بنا به مشکلاتی از جمله عدم حمایت تبلیغات اسلامی، مشکلات مالی و نداشتن مکان مناسب فعالیت این مؤسسه چند سالی است که راکد شده است.

عبدالهی که با دارا بودن مدرک کارشناسی ‎ارشد علوم قرآن و حدیث در حال حاضر دانشجوی دکترا در رشته علوم قرآن و حدیث است، اضافه کرد: مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) با تبلیغات گسترده‌ای که در مدارس و سطح شهر داشت موفق شد مخاطبان زیادی را جذب و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان موفق عمل کند.

این بانوی قرآنی که در زمینه خوشنویسی قرآنی نیز فعالیت دارد و در حال حاضر مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازنا و الیگودرز نیز است و در زمینه برپایی کلاس آموزش مجازی خوشنویسی فعالیت دارد، با اشاره به مشکلات مالی مؤسسات قرآنی، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را مستلزم یک عزم همگانی دانست و اظهار کرد: با شعار و ادعا نمی‎توان کمکی به ترویج فرهنگ قرآنی و درآوردن قرآن از مهجوریت کرد و نیاز است همه مردم و مسئولان در هر پُست و مقامی برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان الیگودرز با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و تنگناهایی که طی این سال‌ها با آن مواجه بودم اما تا آخرین لحظه عمر تلاش خود را خواهم کرد در خدمت قرآن باشم، افزود: انسان باید برای انجام فعالیت‌های قرآنی توفیق الهی داشته باشد و من هم تنها چیزی که از خدا طلب می‎کنم این است که به من توفیق دهد در خدمت قرآن باشم چراکه اگر توفیق الهی نباشد هرچه هم امکانات و حمایت باشد باز هم راه به جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام
captcha