۸ هزار پرونده در دیوان عالی رسیدگی شد
کد خبر: 3961801
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

۸ هزار پرونده در دیوان عالی رسیدگی شد

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به کاهش پرونده‌های دیوان عالی کشور گفت: طی دو سال گذشته تعداد پرونده‌های دیوان عالی کشور از ۱۲vهزار به ۴ هزار کاهش یافته و ۸ هزار پرونده رسیدگی شده است.

ارسال فوری/ ۸هزار پرونده در دیوان عالی رسیدگی شدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، سه‌شنبه، دهم فروردین ‌ماه، در جریان سفر مسئولان ارشد قوه قضائیه به لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مردم لرستان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس بر لزوم توجه به و مشکلات این استان تأکید و اظهار کرد: وظایف ما در دیوان عالی کشور ایجاد وحدت رویه بین دادگاه‌هاست به ‌ویژه زمانی که نظرات دادگاه‌ها اختلاف دارد.

وی با اشاره به اینکه زمان دادرسی پرونده‌ها در محاکم قضایی کاهش می‌یابد، گفت: با اجرای سند تحول در قوه قضائیه زمان رسیدگی به پرونده به حداقل ممکن می‌رسد و اطاله دادرسی کاهش پیدا می‌کند.

مرتضوی مقدم با یادآوری اینکه با اجرایی شدن سند تحول قوه قضائیه تمام تلاش دست‌اندرکاران این است که در رسیدگی به مشکلات مردم تسریع شود و در کنار صدور آرای متقن زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که آراء از استحکام بهتری برخوردار باشند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه در اجرای سند تحول دستگاه قضائی تلاش خواهیم کرد در جهت نفع مردم، کرامت و تسهیل کار مردم حرکت کنیم از رسیدگی به ۸ هزار پرونده توسط این دیوان خبر داد و گفت: پرونده‌های موجود در این دیوان از ۱۲ هزار فقره طی دو سال گذشته به چهار هزار پرونده کاهش یافته و به بیش از ۸ هزار پرونده رسیدگی شد.

انتهای پیام
captcha