ابتلای ۶۵ هزار لرستانی به کرونا / ۱۳۳۳ نفر جان باختند
کد خبر: 3954152
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

ابتلای ۶۵ هزار لرستانی به کرونا / ۱۳۳۳ نفر جان باختند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به ابتلای ۶۵ هزار و ۴۹۵ نفر لرستانی به کرونا، گفت: تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس یک هزار و 333 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

امروز دوشنبه ارسال شود/ ابتلای ۶۵ هزار لرستانی به کرونا / ۱۳۳۳ نفر جان باختندبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی، دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۲۷ بهمن‌ماه در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز 26 بهمن‌ماه، ۲۰۳ هزار و ۴۳۹ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۶۱۹ نمونه تست جواب داده شده که ۶۵ هزار و ۴۹۵ نمونه تست مثبت بوده است، اضافه کرد: همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۱۳۷ هزار و ۱۱۸ مورد منفی بوده است.

کوشکی با یادآوری اینکه متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس یک هزار و 333 نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند، اضافه کرد: برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و حتما در محیط‌های مسقف، منزل و محل کار از تهویه مناسب فضا استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: تغییر رنگ برخی از شهرستان‌ها از رنگ آبی به زرد عادی‌انگاری سبب خیز مجدد بیماری خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر، کوهدشت، دلفان، سلسله و الیگودرز در وضعیت زرد قرار دارند و ازنا، چگنی، دورود و رومشکان آبی گزارش شدند، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با موج جدید کرونا در استان مواجه خواهیم شد که کنترل آن سخت‌تر از گذشته خواهد بود‌.

انتهای پیام
captcha