درخشش حافظ کل جامعةالقرآن در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان
کد خبر: 3954020
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

درخشش حافظ کل جامعةالقرآن در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

مهدیه شکوری، حافظ کل جامعةالقرآن در سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در رشته حفظ 20 جزء، حائز رتبه نخست شد.

منیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: مهدیه شکوری، حافظ کل قرآن این مؤسسه در بخش آوایی سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در بخش بانوان حائز رتبه برتر شد.

وی ادامه داد: این حافظ کل در رشته حفظ 20 جزء توانست رتبه نخست را کسب کند. شکوری، دانشجوی کارشناسی رشته مامایی دانشگاه علوم و پزشکی است که در این مسابقات و طی رقابت با نمایندگان برتر وزارت علوم و بهداشت در بخش آوایی توانست به خوبی بدرخشد.

روحی درباره این حافظ کل، اظهار کرد: شکوری از چهار سالگی با حضور در دوره حفظ قرآن، به روش اشاره مؤسسه در قم حضور پیدا کرد و سپس توانست روخوانی و روان‌خوانی قرآن را با فراگیری حروف قرآنی تا پنج سال و نیمی فرابگیرد و طی بازه زمانی چهار ساله از 6 تا 10 ساله توانست به درجه حفظ کل برسد.

یادآور می‌شود، سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور به صورت مجازی و به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 18 تا 21 بهمن‌ماه در رشته حفظ کل و اجزاء (5، 10 و 20) با رقابت برترین‌های دانشجویانی از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

همچنین مسابقات رشته حفظ بخش آقایان از ۱۲ تا ۱۵ بهمن‌ماه برپا شد و مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی از ۲۰ تا ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha