مخالفت قاطع مقتدی صدر با هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل
کد خبر: 3953383
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

مخالفت قاطع مقتدی صدر با هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل

سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد: ما به هیچ وجه اجازه عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نخواهیم داد، حتی اگر هزینه آن برای ما خون باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در نشستی مطبوعاتی ضمن تأکید بر خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق گفت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل صورت بگیرد، حتی اگر به قیمت خون ما تمام شود.

وی در ادامه با هشدار نسبت به مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: پارلمان عراق باید از انجام چنین کاری جلوگیری کند.
     
رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه آمریکای اشغالگر باید از شیوه‌های دیپلماتیک و پارلمانی از عراق خارج شود، گفت: عراق نباید به محلی برای درگیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل شود.

سید مقتدی صدر در ادامه ضمن تأکید بر حفظ اقتدار حکومت عراق گفت: این اقتدار نباید خدشه‌دار شود و تمامی کشورها نیز باید به این مسئله احترام بگذارند.

لازم به ذکر است، پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نائب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق توسط آمریکا، مصوبه اخراج نظامیان خارجی از عراق سال گذشته به تصویب رسید.

این مصوبه که بیش از یک سال از تصویب آن می‌گذرد، هنوز جنبه اجرایی به خود نگرفته است، زیرا آمریکا از طریق ایادی خود در عراق مانع از اجرای این مصوبه شده است.
انتهای پیام
captcha