چشم‌انداز قرائت قرآن در گام دوم انقلاب + دانلود
کد خبر: 3953183
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
محمدزاده تبیین کرد؛

چشم‌انداز قرائت قرآن در گام دوم انقلاب + دانلود

محمدحسین محمدزاده با انتشار مقاله‌ای به تبیین قرائت قرآن کریم در گام دوم انقلاب پرداخت.

محمدزادهبه گزارش ایکنا، محمدحسین محمدزاده، مشاور مرکز مطالعات استراتژیک و مدیر اسبق شبکه‌‌های قرآنی صداوسیما در پی سفارش پانزدهمین نشست تخصصی شورای عالی قرآن مبنی بر ارائه مقاله‌ با عنوان چشم‌انداز قرائت در گام دوم انقلاب اسلامی به تحقیق، نگارش و ارائه مقاله در این نشست پرداخت. متن کامل این مقاله در پایان خبر قابل دریافت است.

محمدزاده این مقاله را حاصل مشورت با ده‌ها چهره قرآنی و کارشناسان علوم دیگر در هیئت‌های اندیشه‌ورز سال‌های خدمتش و دویست ساعت تحقیق و پژوهش برشمرد. 

در چکیده این مقاله آمده است؛ یکی از بایسته‌هایی که از تحلیل بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی‌به دست می‌آید، عبارت است از لزوم احصای مواریث تمدنی چهل‌ساله اول انقلاب اسلامی‌که به واسطه انقلاب اسلامی ‌و هدایت‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ایجاد یا احیا شده‌اند و در بر ساخت تمدن نوین اسلامی، که هدایتگر اصلی آن رهبر انقلاب هستند، نقش تمدن‌سازی دارند. بایسته دوم عبارت از ضرورت ترسیم افق تمدنی و چشم‌اندازنگاری بلندمدت چهل‌ساله برای هر یک از مواریث تمدنی از سوی نهادهای مربوطه با در نظر گرفتن مؤلفه‌های تمدنی و چشم‌انداز تأکیدشده در بیانیه گام دوم است.

چشم‌انداز قرائت قرآن در گام دوم انقلاب + دانلود

بدون شک یکی از مواریث ارزشمند تمدنی در چهل ساله اول انقلاب اسلامی، مقوله قرائت قرآن کریم است که باید به عنوان پیش‌نیازی برای برنامه‌ریزی‌های هدفمند و سیاستگذاری‌های مربوطه، چشم‌اندازی قابل دستیابی و جامع در افق چهل‌ساله دوم انقلاب اسلامی‌برای آن ترسیم شود.

دریافت مقاله چشم‌انداز قرائت قرآن در گام دوم انقلاب اسلامی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha