معاونت سوادآموزی لرستان همگام با برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3942940
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

معاونت سوادآموزی لرستان همگام با برنامه‌های قرآنی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در حوزه تقویت باورهای دینی و اعتقادی، بیان کرد: طرح خواندن با خانواده، کتابت قرآن، مسابقه انشاءنویسی نماز، مسابقه سردار دل‌ها از جمله برنامه‌هایی است که از سوی معاونت این مرکز در حال اجراست.

۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی لرستان مربوط به بانوان استبه گزارش ایکنا از لرستان، علی جودکی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان، سوم دی‌ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه جامعه آماری تحت پوشش نهضت سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است، اظهار کرد: در تفکیک جنسیتی سوادآموزان لرستان، ۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی لرستان مربوط به بانوان است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های آموزشی نهضت سوادآموزی لرستان در بستر فضای مجازی در حال اجراست، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، مرکز یادگیری مجلس سوادآموزی الیگودرز به‌عنوان اولین مرکز در سطح کشور، کار تولید ماسک را آغاز کرد.

جودکی با اشاره به اینکه بخشی از جامعه هدف نهضت سوادآموزی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و زندانیان هستند، افزود: برای کاهش ضریب بی‌سوادی، تفاهم‌نامه‌هایی با این ادارات منعقد شده است.

معاون سوادآموزی لرستان میانگین نرخ باسوادی در لرستان را ۹۶ درصد اعلام کرد و با اشاره به نرخ باسوادی به تفکیک شهرستانی در این استان، گفت: شهرستان خرم‌آباد با ۹۶/۶۳ درصد، شهرستان بروجرد با ۹۵/۰۷ و درود با ۹۵/۵ درصد بیشترین نرخ باسوادی در لرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به فعالیت‌های سوادآموزی لرستان در حوزه تقویت باورهای دینی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: در این راستا، طرح خواندن با خانواده، کتابت قرآن، مسابقه انشاءنویسی نماز، مسابقه سردار دل‌ها، زندگی‌نامه سردار دل‌ها از جمله برنامه‌هایی است که از سوی معاونت سوادآموزی لرستان در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha