پیگیر نصب تابلوی معابر به نام پیشکسوتان قرآنی برای ایام دهه فجر هستیم
کد خبر: 3939908
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
موسوی‌بلده بیان کرد:

پیگیر نصب تابلوی معابر به نام پیشکسوتان قرآنی برای ایام دهه فجر هستیم

رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی خانه قرآن استان تهران در ایام دهه فجر، قول داد تا معابر مشخص شده در ایام دهه فجر، به نام اساتید محمد غفاری و حسین صبحدل نامگذاری شود.

به گزارش ایکنا؛ جلسه کارگروه تخصصی قرآن بزرگداشت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و کارگروه قرآن سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز، 18 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سایر اعضا در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن کریم برگزار شد. سیدحسین موسوی‌بلده، رئیس اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی خانه قرآن استان تهران با هدف ارتباط جامعه قرآنی و قاریان استان تهران، گفت: ساختمانی که برای این امر در نظر گرفته شده، در شأن فعالیت‌های قرآنی است، به گونه‌ای که دارای گالری، کتابخانه تخصصی، سالن‌های سینما، سخنرانی و ... است که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآن در بستر مجازی و افزودن سطح مخاطبان و رشته‌ها به آن چون رشته‌های هنری، خوشنویسی، نقاشی و ..، بیان کرد: در نظر داریم تا در ایام دهه فجر در سطح شهرداران کشورهای اسلامی، این مسابقه را اجرا کنیم تا تبادل فرهنگی میان کشورهای اسلامی انجام شود.

موسوی‌بلده با اشاره به اینکه هرساله در ایام دهه فجر، آستان حرم امام خمینی(ره) با سالن‌ها و امکانات بسیار، میزبان خیل مشتاقان از سراسر کشور بوده است، افزود: امسال به دلیل شرایط کرونا و مجوزی که معلوم نیست ستاد ملی مقابله با کرونا بدهد، هنوز معلوم نیست این مراسم به صورت حضوری یا مجازی برگزار می‌شود.

وی به نامگذاری برخی از معابر (خیابان‌ها و میادین) به نام شش پیشکسوت قرآنی کشورمان با پیگیری‌ این شورا و هماهنگی با شورای اسلامی شهر تهران و موافقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: پس از طرح در صحن علنی شواری شهر اسلامی با موافقت شهردار منطقه پنج و همچنین مصوبه کمیسیون نامگذاری شهر تهران، معبری در این منطقه به نام مرحوم محمد غفاری و همچنین «بوستان شهروند» واقع در ناحیه پنج از شهرداری منطقه 7 تهران در مجیدیه جنوبی، خیابان شهید حاجی‌پور، کوچه طاهری به نام استاد حسین صبحدل، معروف به مؤذن انقلاب تابلو می‌خورد که این امر در ایام دهه فجر انجام می‌شود.

موسوی‌بلده بیان کرد: نامگذاری معابر به نام سایر پیشکسوتان قرآنی چون مرحوم ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، مرحوم محمدتقی مروت، مرحوم ابوالشهید علی اربابی و مرحوم سرهنگ حسن بیگلری را در برنامه داریم.

وی ادامه داد: همچنین به پیشنهاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، خیابانی به نام شیخ عبدالباسط عبدالصمد به عنوان محور قرآنی جهان اسلام نامگذاری شود که در دستور کار قرار گرفته و در حال تصویب است. نامگذاری این خیابان به پس از ایام دهه فجر موکول می‌شود.

انتهای پیام
captcha