70 هزار دانش‌آموز لرستانی به شبکه «شاد» دسترسی ندارند
کد خبر: 3927263
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

70 هزار دانش‌آموز لرستانی به شبکه «شاد» دسترسی ندارند

معاون استاندار لرستان با اشاره به عدم دسترسی 70 هزار دانش‌آموز لرستانی به شبکه شاد، گفت: با توجه به مسدود بودن مرزها برای حضور در مراسم اربعین، می‌توان هزینه‌ این سفر را برای تهیه گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند صرف کرد.

۷۰ هزار دانش‌آموز لرستانی به شبکه «شاد» دسترسی ندارندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، شامگاه یکشنبه، 13 مهرماه، در جلسه ویدئوکنفرانس شورای آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش متعلق به یک دستگاه نیست و پایه و اساس کشور است و همه دستگاه‌ها موظف هستند که آن را یاری کنند.

وی با تقدیر از اقدامات آموزش و پرورش لرستان در زمینه بازگشایی مدارس و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: زیربنای آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت آموزش حضوری است و به همین منظور اکثر مدارس مورد بازدید بازرسان وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته و کماکان تحت نظارت هستند.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به ضرورت حضور دانش‌آموز در برخی از مقاطع مثل پایه اول ابتدایی در مدرسه و برقراری ارتباط با معلم و مدیر و قرار گرفتن در جریان آموزش به اولیا و دانش‌آموزان توصیه کرد که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فرزندان‌شان را یک یا دو روز در هفته به مدارس ببرند تا با شیوه‌های آموزشی آشنا شوند و اکنون ارائه بسته‌های آموزشی و آموزش مجازی از سوی آموزش و پرورش در حال انجام است.

ثمینی با پرداختن به محدودیت‌های آموزش مجازی و این‌که در حال حاضر جمعیتی حدود 70 هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش استان به گوشی هوشمند و شبکه شاد دسترسی ندارند، به تقارن ایام اربعین و عزیمت علاقه‌مندان به حرم اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و مسدود بودن مرزها می‌توان هزینه‌ این سفرها را برای کمک‌های خیرخواهانه و تهیه موبایل برای دانش‌آموزان نیازمند و قشر ضعیف صرف کرد تا با همکاری نیروهای جهادی و مجموعه خیرین بخشی از این مشکل برطرف شود.

معاون استاندار لرستان بر تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا حد ممکن در این زمینه آموزش و پرورش را یاری کنند.

ثمینی همچنین به موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز اشاره کرد و گفت: ثبت احوال و سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه شناسایی و ادامه تحصیل این قشر و برطرف کردن مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان و احیاناً کمک‌های مالی با همکاری خیرین و دستگاه‌های حمایتی اقدام کنند.

وی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر آموزش‌های تلویزیونی از طریق صدا و سیما، از رسانه ملی خواست که با پوشش مناسب در این زمینه دانش‌آموزان استان را یاری کند.

معاون استاندار لرستان ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات شرکت‌های مخابرات و زیرساخت در زمینه ارائه خدمات ارزشمند و فراهم کردن بستر اینترنت برای مدارس گفت: در صورت امکان به افزایش پهنای باند مدارس اقدام و تخفیف‌هایی را برای هزینه اینترنت مدارس اعمال کنند.

ثمینی با تأکید بر اهمیت مشارکت عموم افراد در امر مدرسه‌سازی، به اجرای طرح «آجر به آجر» در آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و از عموم مردم خواست که با شرکت در این طرح علاوه ‌بر برخورداری از برکات امر مقدس مدرسه‌سازی و سهیم بودن در ساخت مدارس، در جذب اعتبارات ملی نیز به ‌واسطه مشارکت عمومی مؤثر باشند.

انتهای پیام
captcha