افشای علت غیبت محمد بن زاید در مراسم امضای توافق با نتانیاهو
کد خبر: 3923940
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

افشای علت غیبت محمد بن زاید در مراسم امضای توافق با نتانیاهو

رسانه‌ها گزارش دادند که «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی به دلیل بدعهدی‌های متعدد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از حضور در مراسم امضای توافقنامه صلح بین امارات و این رژیم در کاخ سفید خودداری کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، برخی منابع از جمله چند رسانه‌ اسرائیلی همچون کانال 13 و روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک منبع بلندپایه در اسرائیل ادعا کردند ولیعهد ابوظبی، دو روز پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد توافق عادی‌سازی انجام شده است با «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) دیدار کرد.

بن‌زاید خشم و تعجب امارات متحده عربی را نسبت به اظهارات نتانیاهو در مورد به تأخیر انداختن برنامه‌های این رژیم برای الحاق بخش‌های زیادی از سرزمین‌های فلسطینی بدون لغو این طرح ابراز داشت.
 
بر اساس این گزارش، از سوی دیگر نتانیاهو اعلام کرده بود که طرف اماراتی از او خواسته است وزیران دفاع و امور خارجه، بنی‌گانتز و گابی اشکنازی را در مذاکرات وارد نکند و این چیزی بود که ابوظبی درخواست نکرده بود.
 
در این گزارش همچنین آمده است که مخالفت نتانیاهو با هرگونه فروش سلاح‌های پیشرفته آمریکایی به امارات از جمله جنگنده‌های F-35، در تضاد با وعده‌های داده شده نخست‌وزیر اسرائیل از طریق کوهن در جریان مذاکرات دو طرف بوده است.
 
این گزارش افزوده است که شیخ محمد در آن زمان اعلام کرد که موضوع را با ترامپ در میان خواهد گذاشت و در مراسم امضای «توافق ابراهیم» در کاخ سفید در 15 سپتامبر شرکت نخواهد کرد.
انتهای پیام
captcha