حکم اعدام برای متهمان حمله به مسجدی در «الاحساء» عربستان
کد خبر: 3920723
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

حکم اعدام برای متهمان حمله به مسجدی در «الاحساء» عربستان

دادگاه کیفری ریاض دیروز، 12 شهریورماه، حکم اعدام هفت سعودی را به اتهام حمله به مسجدی در استان الاحساء واقع در شرق عربستان سعودی صادر کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الشرق الاوسط»، دادگاه ویژه کیفری ریاض روز گذشته احکام ابتدایی برای اعدام هفت سعودی و زندانی شدن سه نفر دیگر را به اتهام دست داشتن در عملیات تروریستی در مسجد «الرضا» واقع در الاحساء صادر کرد.
 
این افراد به دلیل حمله تروریستی در نوامبر سال 2014 میلادی، به مسجد الرضا در استان الاحساء عربستان که منجر به کشته شدن هفت نمازگزار شد، محکوم شدند.
 
متهمان همچنین به قتل عمد یکی از شهروندان سعودی و سرقت خودروی او برای استفاده در عملیات تروریستی، اقدام به خریداری یک تن ماده منفجره نیترات از یمن، شراکت در قتل یک نیروی امنیتی در حمله مسلحانه در منطقه «المعلمین» در شهر «بریده»، برنامه‌ریزی برای هدف گرفتن مبلغان و روحانیون دینی و فرودگاه‌های نظامی و تلاش برای تأمین مواد منفجره برای ساخت سلاح‌های انفجاری محکوم شده‌اند.

 در انفجار تروریستی مسجد الرضا در استان الاحساء عربستان، هفت نفر شهید و هفت نفر دیگر مجروح شدند. این انفجار انتحاری توسط چهار نفر که یکی از آنها رهبر یک گروه تروریستی مرتبط با داعش بود، انجام شده است.
 
روزنامه الشرق الاوسط در سال ۲۰۱۴ درباره این واقعه نوشت که سه تروریست مسلح به کمربند انتحاری تلاش کرده بودند برای اجرای عملیات انتحاری  و کشتار نمازگزاران، وارد مسجد شوند؛ یکی از تروریست‌ها خود را در محل ورودی مسجد منفجر کرد، تروریست دوم با نیروهای امنیتی که در بیرون مسجد مستقر شده بودند درگیر شد و سومین تروریست موفق شد از در مخصوص ورود امام جماعت وارد مسجد شود و به سوی نمازگزاران آتش گشود اما نمازگزاران به او حمله کرده و مانع از اجرای عملیات انتحاری شده و او را به نیروهای امنیتی تحویل دادند.
انتهای پیام
captcha