برگزاری همایش بررسی سازو‌کارهای محرم در کربلا
کد خبر: 3917119
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

برگزاری همایش بررسی سازو‌کارهای محرم در کربلا

همایش ویژه سازماندهی فعالیت مواکب حسینی و اجرای توصیه‌های مرجعیت دینی عراق و نهادهای بهداشتی طی ایام محرم در سایه تهدید کرونا در سالن «امام حسن(ع)» آستان مقدس عباسی در کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، این همایش شامگاه شنبه، 25 مردادماه، به منظور بررسی سازوکارهای خاص مربوط به مواکب حسینی و حمایت از این مواکب و اجرای توصیه‌های مرجعیت دینی عالی عراق، حضرت آیت‌الله سیستانی و تدابیر نهادهای بهداشتی درباره پیشگیری از کرونا طی مراسم ماه محرم برگزار شد.

مسئولان آستان مقدس حسینی و عباسی، فرماندهان امنیتی استان کربلا و مسئولان مواکب و هیئت‌های حسینی در کربلا در این همایش حضور یافتند و حسن رشید جواد العبایجی، معاون دبیرکل آستان مقدس حسینی، در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری این آستان در این باره گفت: این همایش هر ساله قبل از ماه محرم با هدف هماهنگی میان آستان‌های حسینی، فرماندهان امنیتی و مواکب حسینی برای سازماندهی فعالیت مواکب حسینی کربلا در ایام محرم و عاشورا برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش امسال به دلیل کرونا متفاوت از سال‌های گذشته بود و گروه‌های مسئول ضوابط و راهکارهایی را به منظور احیای شعائر حسینی با رعایت تدابیر بهداشتی با هدف حفظ سلامت عزاداران، عمل به توصیه‌های مرجعیت دینی، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی و پایبندی به دستورات بهداشتی اتخاذ کردند.

سرتیپ علاء الغانمی، از مسئولان فرماندهی پلیس استان کربلا، نیز اظهار کرد: فرماندهی پلیس کربلا فعالیت‌های فشرده‌ای را برای برگزاری ماه محرم انجام داده و کمیته‌ای نیز به منظور همکاری با آستان‌های مقدس عباسی و حسینی و مسئولان مواکب حسینی تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha