آمادگی صدا و سیمای زنجان برای انعکاس عزاداری هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3917037
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

آمادگی صدا و سیمای زنجان برای انعکاس عزاداری هیئت‌های مذهبی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رسانه استانی این آمادگی را دارد که هیئت‌های مذهبی با تعداد محدود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای زنده بپردازند.

آمادگی صدا و سیمای زنجان برای اجرای عزاداری هیئت‌های مذهبیمحسن لطیفی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی و نیز پرهیز از تجمعات برای حفظ سلامت مردم، امروز این مسئله ایجاب می‌کند که زنجان، «پایتخت شور و شعور حسینی» را به زنجان، «پایتخت شعور و شور حسینی» تغییر دهیم.

وی با اشاره به اینکه حسینیه و زینبیه اعظم و سایر هیئت‌های عزاداری برای اتخاذ تدابیر لازم در راستای برگزاری مراسم محرم با توجه به شرایط کرونا پای کار آمدند، ابراز کرد: این حرکت ارزشمند بوده و توقع هم از این هیئات به همین شکل است تا برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

لطیفی ادامه داد: رسانه استانی این آمادگی را دارد تا برای همه هیئت‌های مذهبی بستری را فراهم کند تا از طریق ظرفیت رسانه، برنامه‌های مذهبی و عزاداری خود را برای مخاطبان ارائه دهند و در این راستا حسینیه اشراق برای حضور تعداد محدودی از افراد هیئات و اجرای برنامه را تدارک دیده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی باید برنامه‌ریزی لازم در مورد حضور هیئت‌های مذهبی در صدا و سیما برای استفاده از ظرفیت رسانه را انجام دهد، تصریح کرد: هر هیئت می‌تواند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی با یک مداح به همراه 14 نفر در برنامه‌ای اجرای زنده داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما به طور 24 ساعته آمادگی ارائه خدمات برای برنامه‌های محرم را دارد، بیان کرد: محدودیتی برای حضور هیئت‌های مذهبی و ضبط برنامه وجود ندارد تا علاقه‌مندان هیئت‌ها بتوانند از این فیوضات بهره‌مند شوند و از خانه و در شرایط ایمن به عزاداری بپردازند.

لطیفی در مورد پیشنهادهای مطرح شده برای مداحی پشت‌بامی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ هم شاهد مداحی پشت ماشین توسط نیروهای پشتیبانی بودیم و اکنون نیز می‌توانیم از این ایده در مسیر حسینیه تا امامزاده سید ابرهیم(ع) استفاده کنیم تا جذابیت رسانه‌ای و تصویری بهتری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha